سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده مجلس: دولتمردان حق ندارند مسائل اجرایی را با مسائل سیاسی گره بزنند


نماینده مجلس: دولتمردان حق ندارند مسائل اجرایی را با مسائل سیاسی گره بزنندفارس/ نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه امروز با مصادیق فراوانی از مفاسد اداری و اقتصادی در کشور مواجه هستیم، گفت: ما و دولتمردان حق نداریم مسائل اجرایی و مدیریتی را با مسائل سیاسی گره بزنیم.

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و خمیر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود (4 بهمن ماه 94) اظهار داشت: مواضع و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب از مذاکرات هسته‌ای منجر به منطق و تدبیر ایرانی - اسلامی در برابر زورگویی‌های قدرت‌های بزرگ جهان شد.

وی افزود: ریاست محترم جمهوری و تیم مذاکره کننده ایشان به ویژه وزیر امور خارجه در دفاع از حقوق هسته‌ای کشور و مصالح و منافع ملی نهایت تلاش را داشتند که موجب تصویب برجام شد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در خصوص دوران پساتحریم و پسا برجام خاطرنشان کرد: بپذیریم که در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی دچار مشکلی اساسی هستیم و از شعار و حاشا کردن و گردن دیگران انداختن بپرهیزیم. باید قبول کنیم که هر یک از ما در دولت و مجلس و سایر نهادهای کشور در پدید اوردن این شرایط نقشی داشته‌ایم؛ لذا باید بر این باور باشیم اگر تعمق بیشتری در رهنمودهای مقام معظم رهبری، سند چشم انداز، برنامه‌های توسعه پنج ساله و قوانین جاری کشور می‌کردیم و این ها را سرلوحه کارها قرار می‌دادیم امروز با چنین شرایط نامطلوب اقتصادی روبرو نبودیم.

آرامی در ادامه نطق خود تاکید کرد: تصور نکنیم امروز که دوران پسا تحریم را می‌گذرانیم و به حمدالله تحریم‌ها در حال حذف شدن هستند، قرار است با معجزه‌ای مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود. بسیاری از مسائل هیچ ربطی به تحریم ندارد همچنین بخشی از نابسامانی‌های اقتصادی در کشور عمدتا در حوزه مدیریتی ، برنامه‌ریزی و اجرایی است.

وی همچنین عنوان کرد: اولویت بندی مسائل اقتصادی بسیار حائز اهمیت است موضوع بیکاری و رکود از مهمترین مشکلات هستند که باید در اولویت قرار گیرند زیرا که بیکاری تاثیر بسیار بدی در زندگی مردم گذاشته و موجب مشکلات اجتماعی و فرهنگی فراوانی در کشور شده است.

وی در بخش دیگری از نطق خود با تشریح مشکلات اقتصادی کشور، عنوان کرد: جوانان ما بیکار هستند بسیاری از کارخانه‌ها با رکود و تعطیلی مواجه هستند بسیاری از روستاها از آب شرب،‌راه ،‌احداث و درمان و آموزش مناسب بی‌بهره‌اند مشکلات اساسی مانند ترافیک،‌ بافت فرسوده و آلودگی هوا امروزه موجب رنجش مردم ما در شهرهای کوچک و بزرگ شده است.

آرامی در خصوص توازن منطقه‌ای تصریح کرد: با توجه به اصل 48 قانون اساسی و توزیع عادلانه ثروت عمومی کشور و بودجه، این مسئله باید از اولویت‌های کاری باشد. نباید فاصله طبقاتی و شکاف بین مناطق برخوردار و غیر برخوردار بیش از پیش شود. تمرکززدایی در این حوزه از مهمترین امور است. اختیار بیشتر به استانها برای ایجاد انگیزه قوی‌تر به آن‌ها جهت عمران و آبادانی مناطق می‌تواند کمک موثری برای کم کردن این فاصله باشد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را به عنوان اصل مهم و راه حل برون رفت از این شرایط عنوان کرد که باید مورد عنایت قرار گیرد آنچه در این حوزه مهم است تدبیر راهکارهای اجرایی و فعال نمودن ستاد نظارتی آن است. اقتصاد مقاومتی که مورد توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری است باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد و مسئله محوری حل مشکلات اقتصادی باشد. موضوع بهره‌وری تاثیر فضای کسب و کار توجه به منابع و صادرات غیر نفتی و پرهیز از صادرات منابع خام از مهمترین مسائل در این حوزه هستند تلاش موثر و کارآمد در حوزه حذف و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری صورت پذیرد زیرا فساد نقطه مقابل تلاش است که متاسفانه امروز با مصادیق فراوانی از مفاسد اداری و اقتصادی در کشور مواجه هستیم.

آرامی در خاتمه گفت: ما و دولتمردان حق نداریم اولا مسائل اجرایی و مدیریتی را با مسائل سیاسی گره بزنیم همچنین از هرگونه چالش ، تنش، دعوا و منازعات سیاسی بپرهیزیم ملاک عمل همواره قانون باشد و بر قانون ول مخالف نظرات ما پایبند باشیم و وقت و انرژی خود را صرف حل مشکلات و نگرانی‌های مردم کنیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
مربوطه به مسائل مهندسی ومربوط مسائل فنی است