سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد استاندار خوزستان از شهرداران/خوزستان در عمران شهری نمره قبولی نمی گیرد


به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی یکشنبه در نخستین شورای اداری شهرداری اهواز در سال 95 که در سالن اجتماعات این شهرداری تشکیل شد اظهار کرد: کسی انتظار ندارد مدیران فراتر از اختیارات و توان مالی و کارشناسی خود عمل کنند و شهرهای بزرگ استان اعم از اهواز، آبادان، دزفول و ماهشهر هر کدام در حد درآمدهای خود تلاش هایی انجام داده اند.
وی با تاکید بر اهمیت عمران شهری افزود: عمران شهری تابلوی طرح های عمرانی استان است که نظافت و خدمات شهری و یکسان سازی و همسان سازی را شامل می شود و اهواز باید نماد راه، بهداشت، زیبایی، نظم در شهرهای استان باشد.
استاندار خوزستان گفت: عملکرد شهرداری باید به گونه ای باشد که محله های پولدار و فقیر از حداقل خدمات و حقوق شهروندی برخوردار باشند.
مقتدایی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در زمینه مسائل شهری افزود: انجام روزانه سه نوبت جمع آوری زباله در برخی مناطق اهواز، وضعیت نگهداری فضای سبز و حضور پررنگ متکدیان در شهرها نشان می دهد که بخشی از اقدامات به مسائل مالی و نبود بدنه کارشناسی مرتبط نیست و نیاز به فرهنگسازی و آموزش شهروندی دارد.
وی هدف از تشکیل این جلسه در شهرداری اهواز را نشان دادن اهمیت عمران شهری و شهرداری های استان عنوان کرد و گفت: این جلسه خطاب به تمام شهرداری هاست و آمادگی داریم که با مشارکت شهرداری ها طرح های مشترک اجرا کنیم.
مقتدایی خواستار نوآوری مدیران و ایده پردازی برای استفاده بهینه از سرمایه های موجود شهری شد و گفت: طرح هایی همچون 'پل طبیعت' و تعریض پل سوم را می توان به عنوان نمونه های خوب از این دست نام برد.
وی همچنین گفت: واگذاری رستوران های ساحلی کارون را سه بار تجدید مناقصه کردیم زیرا هر سه نوبت سازمان همیاری شهرداری ها یک ارگان دولتی برنده شده و ما می خواستیم یک بخش خصوصی برای بهره برداری بیاید.
*شهرداری یا دارالمنفعة
استاندار خوزستان در ادامه تصریح کرد:شهرداری نباید به موسسه 'کسب المنفعة' و یا 'دار المنفعة' تبدیل شود.
وی افزود: بودجه و اعتبار شهرداری ها از جیب تک تک شهروندان تامین می شود، از این رو حساسیت در این نهاد بسیار بالاست و اجرای طرح ها و مدیریت باید بیشترین بهره وری را داشته باشد.
مقتدایی با انتقاد از نحوه انتصاب مدیران شهری اظهار کرد: برخی از این افراد بدون داشتن برنامه مسئولیت می پذیرند یا برنامه های آنها کوتاه مدت است.
وی خواستار تعیین شاخص برای انتخاب شهرداران و ارزیابی عملکرد آنها شد.
مقتدایی اضافه کرد: از شهرداری ها انتظار داریم که به مسئولیت سنگین خود در استفاده از بیت المال آگاه باشند و با تکریم مردم و شفاف سازی و اطلاع رسانی اعتماد شهروندان را جلب کنند تا اگر ذهنیت منفی نسبت به عملکرد آنها وجود داشته باشد پاک شود.
وی اظهار کرد: شهرداری محلی است که همه نسبت به آن چشم طمع دارند و سعی در سوءاستفاده و دخالت در آن دارند که باید از این مسائل جلوگیری کرد.
این مقام مسئول توسعه گونه های گیاهی بومی، ساماندهی ورودی های شهر، فرودگاه ها، ساماندهی پایانه ها، نظافت سطح شهر و سرویس های بهداشتی را از مواردی برشمرد که شهرداری ها باید به آن توجه کنند.
وی خواستار ورود تاکسی های اروند به ناوگان حمل و نقل شهرها به ویژه تاکسی سرویس های فرودگاه شد و افزود: فرودگاه آبادان هنوز از تاکسی های اروند استفاده نکرده و لازم است فرماندار و تاکسیرانی اهواز برای این منظور برنامه ریزی کنند.
مقتدایی افزود: برای به حداقل رساندن امکان سوء استفاده و جلوگیری از هر گونه افترا به شهرداری، باید فرآیندهای اداری و مالی مرتبط با مراجعان شهرداری ها به صورت الکترونیکی انجام شود.
وی از تدوین برنامه ترافیک شهری توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور استان خبر داد و افزود: قرار است اقداماتی توسط معاونت عمرانی استانداری در تمام شهرداری های استان اجرا شود که این طرح یکسان سازی مبلمان شهری، ایستگاه های اتوبوس، روشنایی، سطل های زباله و جداول خیابان ها را شامل می شود.
استاندار خوزستان در ادامه افزود: موسوی شهردار اهواز سابقه خوبی دارد اما در برخی رویدادها بیش از اندازه حوصله به خرج می دهد، در حالی که برخی مواقع باید مانند پزشکان با قاطعیت حاضر به قطع عضو بشود زیرا شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز برای حفظ آبرو و داشته های خود فرصتی ندارد.
مقتدایی تاکید کرد: در هر گوشه ای از اهواز که مردم گله مندی داشته باشند شهرداری و شورا باید پاسخگو باشد زیرا حتی اگر شرکت فاضلاب مسئولیت خود را انجام ندهد شهروندان به حساب شهرداری می گذارند بنابراین باید مردم را با اقدامات شهرداری آشنا کرد.
وی اظهار کرد: خوزستان دارای منابع مالی زیاد است و همین باعث شده تا پای تخلفات در کشور به این استان باز شود و متاسفانه استعدادهای بالقوه این استان مخدوش شده و مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.
نخستین شورای اداری شهرداری اهواز با حضور فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار، مهرداد نیکو معاون اقتصادی استاندار و پیمان کاظمی نژاد مدیرکل امورشهری استانداری همچنین همه معاونان، شهرداران مناطق و مدیران سازمان های زیرمجموعه شهرداری اهواز و نمایندگان رسانه ها برگزار شد.
شهرداری اهواز شامل هشت معاونت، هفت منطقه و 15 سازمان است.
7151/6064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
استاندار خوزستان