سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکا در مورد آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی تحقیق می کند


به گزارش روز چهارشنبه تلویزیون ان اچ کی ژاپن، منابع دیپلماتیک آمریکا و ژاپن اعلام کردند که ارتش آمریکا با اعزام یک فروند هواپیمای تحقیقاتی به نزدیکی شبه جزیره کره، در مورد ادعای پیونگ یانگ مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی تحقیق می کند.
مقامات کره شمالی قبل از ظهر امروز - چهارشنبه - به وقت محلی از انجام موفقیت آمیز آزمایش یک بمب هیدروژنی در این کشور خبر دادند که واکنش ها و اعتراضات کشورهای همسایه و آمریکا و انگلیس را در پی داشت.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در پی این اقدام کره شمالی، از پیونگ یانگ خواست تا به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد.
«ند پرایس» گفت: هرگونه آزمایش هسته ای و اقدامات تحریک آمیز از سوی پیونگ یانگ قابل قبول نبوده و این گونه اقدامات، این کشور را بیشتر منزوی می کند.
فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز در سفر دو روزه به چین اعلام کرد: اگر خبرهای مربوط به آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی تأیید شود، نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است و لندن آن را محکوم می کند.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و پارک گئون هی رئیس جمهوری کره جنوبی نیز با صدور بیانیه ای این اقدام کره شمالی را ناقض قطعنامه های شورای امنیت و برهم زننده صلح و امنیت منطقه خواندند.
کره شمالی تا پیش از این در سال های 2006 و 2009 و 2013 میلادی سه بمب اتمی آزمایش کرده است.
تلویزیون این کشور امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: کره شمالی آزمایش بمب هیدروژنی موسوم به «اچ بمب» را در ساعت 10 قبل از ظهر امروز به وقت محلی انجام داده است.
این نخستین باری است که این کشور دست به چنین آزمایشی زده است.
سازمان لرزه نگاری کره جنوبی امروز اعلام کرد که زمین لرزه ای به قدرت 4.2 ریشتری را در منطقه «کیلجو» در 49 کیلومتری سایت آزمایش های هسته ای «پونگ گیه ری» کره شمالی ثبت کرده که طبیعی نبوده است.
آساق**3077 *1446
http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/english/news/world.html

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پرواز بمب افکن‌های آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی