سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هشدار نظامیان انگلیسی نسبت به خطرات امنیتی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا


هشدار نظامیان انگلیسی نسبت به خطرات امنیتی خروج انگلیس از اتحادیه اروپاایرنا/ 13 تن از فرماندهان سابق ارتش انگلیس در نامه سرگشاده ای که روز چهارشنبه منتشر شد، نسبت به خطرات امنیتی ناشی از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هشدار دادند

به گزارش ایرنا، در این نامه که روز چهارشنبه در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد عنوان شده است که انگلیس برای حفاظت از خودش در برابر گروه تروریستی داعش، تجاوز روسیه به شرق اروپا، عدم ثبات در خاورمیانه و سایر تهدیدات امنیت ملی بایستی در اتحادیه اروپا باقی بماند.

این فرماندهان سابق نظامی که لرد اروین برامل رییس سابق ستاد مشترک انگلیس ازجمله آنها است گفته اند که به باور آنها منافع ملی انگلیس با حضور در اتحادیه اروپا بهتر تامین خواهد شد .

در این نامه با اشاره به سوابق فرماندهان یادشده عنوان شده است: 'یک سووال محوری در همه پرسی که قرار است در 23 ژوئن برگزار شود، وجود دارد و آن پرسش این است که آیا امنیت انگلیس در داخل و یا خارج از اتحادیه اروپا بهتر تامین می شود؟ و وقتی که به جهان امروز نگاه می کنیم به نظر می رسد که یک پاسخ بیشتر وجود ندارد.'

فرماندهان پیشین نظامی انگلیس در این نامه تصریح کرده اند که با توجه به چالش محیطی، انگلیس با ادامه حضور در اتحادیه اروپا قوی تر و امن تر خواهد بود.

پیش از این نیز شمار زیادی از رییسان و مدیران شرکت های شناخته شده انگلیسی از جمله یک سوم از شرکت های حاضر در فهرست بورس فوتسی 100 لندن، در نامه مشترکی نسبت به خطرات اقتصادی ناشی از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده اند.

پس از سه سال چانه زنی انگلیسی ها با اتحادیه اروپا، شامگاه جمعه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که موفق شده با رهبران 27 کشور اروپایی در جریان نشست بروکسل بر سر مفادی که به این کشور همچنان 'موقعیت ویژه ای' را در این اتحادیه می دهد، به توافق برسد.

دیوید کامرون روز شنبه گذشته متعاقب توافق با رهبران اروپایی در بروکسل، اعلام کرد که همه پرسی خروج کشورش از اتحادیه اروپا روز 23 ژوئن برگزار می شود .

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
زمزمه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا