سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نخست‌وزیر ایتالیا با هیاتی ۲۵۰ نفره به ایران سفر می‌کند


نخست‌وزیر ایتالیا با هیاتی ۲۵۰ نفره به ایران سفر می‌کندتسنیم/ متئو رنتسی ، نخست وزیر ایتالیا روز سه شنبه آینده در صدر هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می کند. نخست وزیر ایتالیا را در این سفر هیاتی 250 نفره همراهی می کند.

تعدادی از وزیران ، مقامات اقتصادی و مدیران ارشد بانک های عمده ایتالیایی ، تجار و صاحبان صنایع ایتالیایی از جمله اعضای این هیات هستند.

روسای صندوق ضمانت صادرات «ساچه»، شرکت ملی نفت ایتالیا « انی» و کنفدراسیون صنایع این کشور« کنفیندوستریا ، نیز در این هیات حضور دارند.

جهانبخش مظفری، سفیر ایران در ایتالیا به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در رم گفت: نخست وزیر ایتالیا در سفر رسمی دو روزه خود به ایران با مقامات بلند پایه کشورمان از جمله دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و علی‌ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی افزود رنتسی همچنین در همایش بزرگ اقتصادی که با حضور مدیران شرکت ها ، تجار و بازرگانان دو کشور برگزار خواهد شد ، سخنرانی می کند.

مظفری همچنین گفت : در سفر نخست ‌وزیر ایتالیا به ایران امضای اسناد و یادداشت تفاهم‌هایی در زمینه‌های علمی و فناوری ، گردشگری ، محیط زیست و راه‌آهن در دستور کار دو کشور قرار دارد.

تیم رسانه ای30 نفره متشکل از نمایندگان خبری رسانه های عمده دیداری ، شنیداری و مکتوب ایتالیایی جهت پوشش اخبار دیدارها رنتسی با مقامات ایرانی نیز به تهران خواهند امد.

سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران در پاسخ به دعوت و دیدار رسمی رئیس جمهوری کشورمان به ایتالیا در تاریخ 5 و 7 بهمن ماه سال گذشته انجام خواهد شد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
سفر وزیر صنعت به ایتالیا