سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سالگرد نویسنده رمان «خانم کوچیک»در نیشابور برگزار شد


سالگرد نویسنده رمان «خانم کوچیک»در نیشابور برگزار شدایسنا/ دبیر شورای شعر نیشابور گفت: «نوشین گنجی» خانزاده‌ای درویش مسلک، سخاوتمند، شاعر و نویسنده‌ای توانا و شعرشناسی بی‌نظیر بود.
«رودابه باقری» گفت: خانم گنجی معمولاً هر دو یا سه ماه، یک‌بار به نیشابور می‌آمدند و معمولاً با ایشان هماهنگ می‌کردیم که به انجمن شعر برویم تا با شاعران جوان آشنا شوند و یا به جلسات مثنوی‌خوانی و شاهنامه‌خوانی و... می‌رفتیم. اواخر به باغ نشاط هم رفتیم که ایشان شخصاً به کار بازسازی باغ نشاط نظارت داشتند و آقای گیاهی مسئول وقت را راهنمایی می‌کردند.

وی افزود: نوشین گنجی خانزاده‌ای درویش مسلک، بسیار سخاوتمند، شاعر و نویسنده‌ای توانا و شعرشناسی بی‌نظیر بود که رمان خانم کوچیک اثر ماندگار ایشان است و شعر باغ نشاط با صدای خودشان اثری کم‌نظیر در شعر فولکلور است. اوعاشق لهجه نیشابوری و شعرهای گویشی بود.

در حاشیه مراسم تشییع این هنرمند در سال 93، اسماعیل اعتمادی، رئیس وقت اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان نیشابور نیز درگفت‌وگو با ایسنا گفته بود: زنده‌یاد نوشین گنجی تلاش بسیاری برای حفظ باغ نشاط (که ثبت آثار ملی است و محل رفت وآمد استاد کمال‌الملک بود) انجام داد و پیگیری‌های بسیاری در جهت پاسداشت فرهنگی و میراثی این باغ که به خانواده وی به ارث رسیده بود، داشتند و همکاری‌های بسیاری در این زمینه با میراث فرهنگی کردند.

براساس این گزارش، زنده‌یاد نوشین گنجی، شاعر غزل‌سرا و محلی‌سرای معاصر و نویسنده رمان خانم کوچیک بود، پیکر این هنرمند در فروردین سال 93 در قطعه هنرمندان گلزار فضل بن شاذان به خاک سپرده شد و روز گذشته نیز سالگرد وی با حضور هنرمندان برگزار شد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
بخش اول: گفتگو با استاد صادق کرمیار نویسنده رمان