سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



المیادین گزارش داد: جدیدترین نگرانی اسرائیل درخصوص توانمندی‌های حزب‌الله


المیادین گزارش داد: جدیدترین نگرانی اسرائیل درخصوص توانمندی‌های حزب‌اللهباشگاه خبرنگاران/ استفاده حزب‌الله لبنان از رادارهای پیشرفته و سامانه‌های پدافند هوایی، جدیدترین عامل نگرانی سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گزارش های اطلاعاتی اسرائیل درباره تقویت سریع توان رزمی حزب الله باعث نگرانی ارتش این رژیم شده است به ویژه که گفته می شود حزب الله سامانه های پیشرفته راداری متصل به سامانه پدافند هوایی را به کار گرفته است.

منال اسماعیل گزارشگر شبکه المیادین گفت: حزب الله برای مرحله آینده آمادگی دارد و برای سرنگون کردن هواپیماهای جنگی اسرائیل بر فراز لبنان آماده می شود. منابع اطلاعاتی اسرائیل تاکید کردند حزب الله فناوری نظامی پیشرفته ای را با این هدف در اختیار دارد. به گفته این منابع، حزب الله بکارگیری سامانه های پیشرفته راداری را که به آتشبارهای پدافند هوایی متصل است، آغاز کرد و هواپیماهای جنگی اسرائیل را نشانه گیری می کند که به معنای آمادگی برای شلیک موشک به طرف آنهاست.

"عاموس یادلین،" رئیس سابق اداره اطلاعات نظامی این رژیم گفت:«حزب الله توانمندی هایی دارد که نباید آن را دستکم گرفت. حزب الله نیروهای ویژه و متخصص موشک ها را بیشتر از گذشته آموزش داده و آماده کرده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: منابع اسرائیلی این اقدام حزب الله را اقدام تهاجمی دانستند. زیرا خلبانان نیروی هوایی اسرائیل به گشت زنی در حریم هوایی لبنان عادت کرده اند، با نگرانی جدیدی روبرو می شوند. ارزیابی سازمان های اطلاعاتی اسرائیل آن است که با وجود حملات هوایی این رژیم به کاروان های حامل سلاح حزب الله در سوریه، این حزب حزب در انتقال سامانه های پدافند هوایی از سوریه به لبنان موفق شد. تقویت توان حزب الله به گفته منابع نظامی اسرائیل با تغییر جدی در قواعد بازی به علت روابط این حزب با سوریه و روسیه همراه شده است.

ارزیابی ارتش اسرائیل آن است که این تغییر باعث هدف قرار گرفتن کشتی های جنگی، هواپیماهای جنگی و بسته شدن فرودگاه بن گوریون در هر رویارویی در آینده با حزب الله خواهد شد.

"هرتسی هالیووی،" رئیس اداره اطلاعات نظامی اسرائیل تاکید کرد احتمال رویارویی با حزب الله زیاد است. یک افسر بلندپایه این رژیم هشدار داد رویارویی آینده با حزب الله با توجه به دستیابی این حزب به بیش از صد و سی هزار موشک پیچیده و دشوار خواهد بود به ویژه که با گذشت زمان برد و دقت این موشک ها افزایش می یابد.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
نگرانی شدید اسرائیل از پیشروی های ارتش سوریه و حزب الله