سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همایش بزرگداشت مولانا در استانبول برگزار شد.


به گزارش ایرنا، این همایش به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و با مشارکت دانشکده ادبیات دانشگاه این شهر برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو گردید.
محسن مرتضایی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول در این همایش با اشاره به اینکه مولوی بدون تردید یکی از ماندگارترین ستاره های آسمان شعر و ادب در جهان است، گفت: مولانا جلال الدین محمد مولوی افکار بلند خود را با مضامین عرفانی، حکمی، فلسفی، کلامی و مهمتر از همه آیات قرآن کریم و احادیث نبوی را به زبان شعر بیان داشته است و بنا به اذعان مولوی شناسان، مثنوی مولوی تفسیر مصحف مقدس اسلام و احادیث رسول اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
سرکنسول ایران در استانبول افزود: اهمیت و منزلت مولانا تاثیر پذیرفته از اندیشه و افکار آسمانی وی است که او را به یک چهره جهانی و مرد همه تاریخ بشری تبدیل کرده است.
مرتضایی فر با بیان اینکه امروز جهان نیازمند دوستی و برادری است، افزود: کلام مولانا، نردبان آسمان است که در تمام جهان طنین انداخته است و پیام مولانا، پیام همدلی، صلح و دوستی است؛ افکار مولانا که انسان را به فراتر رفتن از تفرقه ها دعوت می کند، پاسخ گوی نیازهای معنوی بشریت خواهد بود و متاسفانه جهان اسلام علیرغم داشتن آموزها های قرانی مبتنی بر صلح و صفا و مودت، وضعیت خوبی را تجربه نمی کند.
سرکنسول کشورمان در استانبول ضمن تاکید بر ضرورت هرچه بیشتر تمسک به قران کریم و بازخوانی اندیشه های اندیشمندان مسلمان از جمله مولانا، برگزاری چنین کنفرانس ها را علاوه بر تکریم مفاخر و دانشمندان اسلامی، گام بسیار خوبی برای وحدت و دوستی ها دانست.
عبدالرضا راشد وابسته فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول نیز در بخشی از سخنرانی خود، پیام مولانا را، پیام صلح و دوستی و بستری برای گسترش مناسبات انسانی خواند.
علی گوزل یوز رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، دکتر حسن زاده، پرفسور دکتر محمت آتالای، پرفسور دکتر محمت نوردوغان اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول از دیگر سخنرانان این همایش بودند.
خاورم/2011**1275

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بزرگداشت مولانا