سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسکو: انگلیس اطلاعات غلط درباره نقش روسیه و ایران در سوریه منتشر می کند


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) گفت: مسکو بر این باور است که اظهارات «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس درباره روسیه و ادعای وی درباره مداخله ایران در بحران سوریه «اقدامی خطرناک» است.
هاموند دیروز (دوشنبه) گفته بود که اقدامات روسیه در سوریه مواضع داعش را تقویت کرده است.
وی مدعی شد اقدامات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه را تضعیف می کند و حملات روسیه علیه داعش با هدف تقویت دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه انجام می شود.
هاموند همچنین مدعی شد که نه ایران و نه روسیه چندان کمکی به روند صلح سوریه نمی کنند.
زاخاروا، این اظهارات را « اقدامی خطرناک در اشاعه اطلاعات غلط» توصیف کرد.
آمریکا و همپیمانانش، حملات هوایی علیه مواضع داعش را از سپتامبر 2014 (شهریور 92) آغاز کردند؛ حملاتی که بدون مجوز دولت دمشق و سازمان ملل متحد بوده است و همزمان داعش توانست به پیشروی های خود ادامه دهد.
روسیه از هفتم مهرماه سال جاری به درخواست دولت سوریه حملات خود را علیه مواضع داعش آغاز کرد. عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و ارتش سوریه علیه تروریست ها، سبب شده است گروه های تروریستی به ویژِه داعش زمین گیر شوند و اراضی بسیاری از اشغال گروه های تروریستی آزاد شود.
*انگلیس، پوتین را به همکاری با داعش متهم کرد
روزنامه 'کلاینر زایتونگ' چاپ اتریش نیز روز سه شنبه نوشت که برخی از مقامات انگلیس ضمن انتقاد از حملات هوایی روسیه در خاک سوریه، 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه را به همکاری با داعش متهم کرده اند.
این روزنامه افزود: مقامات انگلیس معتقدند که حملات هوایی مسکو در سوریه تنها برای از بین بردن مواضع مخالفان بشار اسد انجام شده است.
'به گفته این مقامات، پوتین با همکاری داعش در صدد از بین بردن گروه های مخالف در سوریه برای بقای بشار اسد است.'
وزیر خارجه انگلیس هم شب گذشته نسبت به حملات اخیر روسیه هشدار داد که این حملات تنها به داعش کمک می کند.
فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس، به شدت از مداخله نظامی روسیه در خاک سوریه انتقاد کرد و از سازمان های بین المللی خواست برای تضعیف روسیه با هدف پایان جنگ داخلی سوریه، از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
هاموند افزود: بمباران سوریه توسط روسیه تنها سبب افزایش قدرت بشار اسد می شود و این نشان دهنده این است که رئیس جمهوری سوریه برای بازگشت به قدرت و تسلط بر تمام سوریه تلاش می کند.
اروپام9158**441**1485**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نگرانی از حضور روسیه در سوریه نتانیاهو را به مسکو کشاند