سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شرکت ال‌جی در نمایشگاه CES 2016 از نسل بعدی صفحه‌نمایش OLED قابل انعطاف خود رونمایی می‌کند


16465745270717700_3_story

صفحات نمایشگر منعطف که بتوانند به راحتی خم شوند مدتیست که نقل محافل دنیای تکنولوژی بوده و هر بار خبری در این رابطه از سوی سامسونگ، ال‌جی، شارپ و چند شرکت دیگر منتشر می‌شود اما این موضوع فعلا در حد آزمایشگاهی و تست‌های اولیه باقی مانده است و تاکنون شرکت‌ها قادر به تولید انبوه آن نبوده‌اند. اکنون ال‌جی با دست پر به نمایشگاه CES آمده و خبر از نسل بعدی نمایشگرهای قابل انعطاف خود می‌دهد. در ادامه با ما باشید.

حدود 2 سال قبل بود که این شرکت کره‌ای خبر از کار کردن بر روی چنین صفحات نمایشی داد و نمونه‌هایی مفهومی را هم در معرض دید همگان قرار داد اما هیچگاه این موضوع را پیگیری نکرد و تا حدودی به دست فراموشی سپرد تا اکنون که رسما اعلام کرده با دست پر به لاس‌وگاس خواهد رفت و نسل بعدی صفحات‌نمایش قابل انعطاف را معرفی خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد که در نمایشگاه امسال، پیشرفت‌های قابل توجه خود را در این زمینه معرفی کند و ظاهرا در ابعاد مختلف، این شرکت توانسته که به موفقیت‌های قابل تحسینی دست پیدا کند و شاید این امید را به همه دهد که تولید انبوه و استفاده‌ی عمومی از این صفحات‌نمایش نزدیک است.

هنوز اطلاعات زیادی از صفحه‌نمایش جدید 18 اینچی ال‌جی منتشر شده اما انتظار می‌رود که با ساختار OLED طراحی شده و مانند یک برگ روزنامه به راحتی جمع شود و در صورت تحقق چنین رویایی مسلما شکل و شمایل گجت‌های الکترونیکی وارد فاز جدیدی می‌شود و از این شکل سنتی و اصطلاحا صلب خود خارج خواهد شد.

با این اوصاف انتظار می‌رود که این شرکت از چنین صفحه‌نمایشی در نسل بعدی تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده کند و ترکیبی رویایی را از OLED با وضوح UHD و قابلیت‌های HDR و مهمتر از همه منعطف مانند یک برگ کاغذ به ارمغان آورد و کاربران بتوانند آن را به راحتی نصب یک پوستر به دیوار بچسبانند!

طبق گزارش‌های منتشر شده، ضخامت این صفحه‌نمایش به اندازه‌ی یک برگ کاغذ است و تصور چنین طراحی در یک تلویزیون حدودا 65 اینچی بسیار دشوار است و بدین ترتیب مفهوم صفحه‌نمایش تخت یا خمیده از بین رفته و کاربر به راحتی به هر شکل دلخواه می‌تواند به تلویزیون خود شکل دهد. با این موجود بعید به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک شرکت‌ها بتوانند چنین فناوری را به تولید انبوه برسانند و احتمالا تا چند سال دیگر نیز باید چنین صفحات‌نمایشی را در نمایشگاه‌هایی مانند CES مشاهده کنیم!

به نظر شما واقعا چنین صفحه‌نمایشی می‌تواند جایگزین صفحات‌نمایش کنونی شود؟ شکل بکارگیری آنها در یک گجت کوچک مانند اسمارت‌فون به چه نحوی خواهد ببود؟

neowin

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
صفحه نمایش قابل انعطاف جی فلکس ساخت ال جی