سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سعودی ها چگونه کشتی صهیونیستی را نجات دادند


سعودی ها چگونه کشتی صهیونیستی را نجات دادندایرنا/ روزنامه صهیونیستی(هاآرتص)، جزئیات عملیات سعودی ها برای نجات کشتی جنگی صهیونیستی حامل موشک در سال 1981 میلادی را فاش کرد.
این روزنامه صهیونیستی نوشت: بسیار سخت است درک کنیم ، چگونه این حادثه به این مهمی جزو اسرار باقی ماند، یعنی کشتی جنگی حامل موشک اسرائیل 62 ساعت در سواحل کشوری که آن را دشمن می خواند، گرفتار شده باشد و این کشور در عملیاتی پیچیده و دراماتیک برای نجات کشتی تلاش کند.
هاآرتص افزود: در اواخر ماه سپتامبر سال 1981، سانسور عملیات « هولندی معوفیف» برای بیش از ده روز با موفقیت ادامه یافت تا این که « گدعون سامت» خبرنگار هاآرتص در واشنگتن گزارش داد، سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل در پنجم آوریل 1981 اعلام می کند کشتی جنگی حامل موشک اسرائیل دو هفته قبل در مسیرش از حیفا به ایلات به علت مشکلات فنی دریکی از سواحل سعودی به گل نشسته است.
این روزنامه صهیونیستی افزود: این کشتی که « گاعش» نام دارد از نوع ساعر 3 و یکی از کشتی های طرح « شربورگ» بوده که برای نیروی دریائی فرانسه ساخته شده بود اما در سال 1969 به طور قاچاق وارد سرزمین های اشغالی فلسطین شد.
این کشتی حامل موشک بعداز خروج از بندر حیفا در 22 ماه سپتامبر به سوی پایگاه نیروی هوائی اسرائیل در بندر ایلات برای تعمیرات حرکت و بعداز عبور از اشدود ، پورسعید و کانال سوئز در مسیرش به سوی ایلات وارد تنگه « تیران » شد.
روز 24 ماه آوریل، مشکلات فنی ، سیستم راداری کشتی را از در حالی که خدمه آن نیروهائی کارآزموده نبودند ، از کار انداخت و این اتفاق نامطلوب در مناطق تحت سیطره نظام سعودی صورت گرفته بود.
در گزارش خبرنگار نظامی هاآرتص در واشنگتن آمده است که « آریل شارون» وزیرجنگ وقت رژیم صهیونیستی دستور داد تا یک کمیته تحقیق تشکیل شود.
براساس گزارش این خبرنگار، ایالات متحده بین اسرائیل و سعودی میانجیگری کرده تا سعودی ها کشتی صهیونیستی را نجات دهند و در چارچوب توافق صورت گرفته، نیروهای جنگی ارتش صهیونیستی به منطقه ای که این کشتی به گل نشسته بود، وارد نشدند.
بعداز پایان دیپلماسی سکوت، در یک بیانیه جنگی، « رافائیل ایتان» رئیس وقت ستاد مشترک ارتشی صهیونیستی اعلام کرد: برداشت درست موجب شد تا سعودی ها به درستی رفتار کنند زیرا می دانستند که اگر ما را برنجانند، با بکارگیری زور و قوت کشتی به گل نشسته را نجات می دهیم.
یکی از شرکت کنندگان درعملیات نجات کشتی صهیونیستی ، خلبان بالگردی است که برای انتقال خدمه کشتی که در بین آنها چند افسر صهیونیست هم بودند، به منطقه ای که کشتی در گل نشسته بود اعزام شد.
این خلبان می گوید: هنگامی که به من دستور داده شد برای نجات و انتقال خدمه کشتی باید پرواز کنم ، تصورم این بود که ماموریت سختی است و خود را برای پرواز بر فراز کشتی و استفاده از طناب برای نجات خدمه آماده کرده بودم.
وی می افزاید: اما هنگامی که به محل ماموریت رسیدم، مشاهده کردم کشتی روی شن های ساحل است و خدمه از آن بالا و پائین می روند بدون این که حتی کفش آنها خیس شده باشد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
جنایات سعودی ، صهیونیستی