سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری یادواره 38 شهید دانش آموز در تربت حیدریه


به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه پاسداران ناحیه تربت حیدریه در این آیین از شهدا به عنوان مظهر و نماد عشق، آگاهی و آزادگی یاد كرد و گفت: آرامش و امنیت امروز حاكم بر كشور، حاصل ازخودگذشتگی شهدا است.
سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی افزود: آنچه امروز تحت نام موجودیت انقلاب اسلامی از آن صحبت و دفاع می كنیم، ثمره خون شهیدان انقلاب و دفاع مقدس است.
وی با بیان اینكه دشمن در گرفتن جان رزمندگان شاید موفق بود، اما در گرفتن ایمان و عقیده آنها ناكام ماند، گفت: رمز این موفقیت و سربلندی در پیروی از دستور قرآن، تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) و تبعیت از ولایت فقیه بوده و هست.
گرایلی افزود: تجربه هشت سال دفاع مقدس حاوی یك پیام مهم است و آن اینكه تا زمانی كه در خط ولایت فقیه حركت كنیم، هیچ آسیبی به نظام اسلامی و انقلاب ما وارد نخواهد شد.
وی رمز موفقیت رزمندگان اسلام و یادگاران دوران دفاع مقدس را در انقلابی ماندن آنها عنوان و بیان كرد: چیزی كه شهدای ما را در مسیر خود راسخ كرد، سختكوشی آن ها و دفاع از باورهای دینی شان بود.
گرایلی افزود: به همین خاطر است كه دشمنان ما امروز به این جمع بندی رسیده اند كه باید ایمان و عقیده جوانان ما را با حربه های فرهنگی و جنگ نرم، به چالش بكشند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: ایمان، قلم و شجاعت، اسم رمز موفقیت شهدای دانش آموز بود و نسل امروز هم باید همین سه شعار اصلی را سرلوحه كار خود قرار دهد.
حمید منصوری با بیان اینكه دوران دفاع مقدس دارای سه مرحله بود، افزود: دوره نخست مرحله آغاز جنگ و دفاع جانانه مردم با دست خالی در مقابل دشمن متجاوز بود، مرحله دوم مرحله متوقف كردن دشمن و مرحله سوم دوران عقب راندن دشمن و مرحله هجوم ما بود.
وی گفت: در تمامی دوران های سه گانه دفاع مقدس، رزمندگان ما با تبعیت از رهبری و نیروی ایمان با دشمنان جنگیده و برای كشور افتخار آفریدند.
در این آیین از كتاب 'پسران حیدر'، به قلم 'غلامعباس شجاعی'، حاوی زندگینامه و وصایای 38 دانش آموز شهید شهرستان تربت حیدریه است، رونمایی شد.
همچنین در پایان مراسم ضمن اهدای تندیس یادبود و كتاب پسران حیدر به خانواده 38 شهید دانش آموز تربت حیدریه، از آنها تجلیل شد.
جامعه فرهنگیان شهرستان تربت حیدریه پنج معلم، هفت دانشجو معلم و 38 دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرده است.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
5132/6121

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پارک جنگلی پیشکوه تربت حیدریه واسه بروبچ باحال تربت حیدریه