سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرمانده نیروی دریایی سپاه مطرح کرد: خلیج فارس صحنه اصلی فعلی جهانی و نمودار عجز آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی


فرمانده نیروی دریایی سپاه مطرح کرد: خلیج فارس صحنه اصلی فعلی جهانی و نمودار عجز آمریکا در مقابل انقلاب اسلامیفارس/ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سال های طولانی است همه دنیا عدم توانمندی و عجز امریکایی ها در مقابله با انقلاب اسلامی را می بینند و خلیج فارس صحنه اصلی فعلی جهانی است که یک طرف آمریکا و یک طرف ما هستیم.

دریابان علی فدوی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با اشاره به موازنه قدرت میان ایران و آمریکا در خلیج فارس و عدم توانمندی سلطه آمریکا مثل گذشته در این ارتباط اظهار داشت: هر روز که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد ابعاد مختلف پاسداری از انقلاب هم بروز بیشتری دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی که توسط حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذاری شد پسوندی ندارد و هیچ گاه نگفته شده است انقلاب اسلامی ایران، همان طور که گفته نشده سپاه پاسداران ایران و علت این امر این است که انقلاب اسلامی به مثابه خود اسلام موقعیت جهانی داشته و محدود به جغرافیای خاصی نیست.

سردار فدوی اذعان داشت: درست است که منشاء بروز این انقلاب به اسم ایران نامیده شد ولی هیچگاه محدود به این جغرافیا نخواهد بود و دشمنان انقلاب اسلامی هم ابعاد جهانی دارند؛ بطوری که از همان ابتدا دشمنی با انقلاب توسط دشمنان جهانی آغاز شد و هیچ دشمنی منشائی جز آمریکا نداشته است.

وی ادامه داد: دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند با اقداماتی مثل کودتا و حمله به طبس انقلاب ایران را از میان بردارند و در نهایت با یک جنگ بزرگ تحمیلی که نوک پیکان آن عراق باشد با ما وارد یک جنگ هشت ساله شده و معترف بودند بیش از 54 کشور رسما از عراق پشتیبانی می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: در اواخر جنگ و در پی عملیات والفجر 8 و کربلای پنج وقتی آمریکا و متحدانش متوجه عجز خود در برابر ایران شدند از زمستان سال 65 و در اوج عملیات کربلای پنج تعداد شناورهای خود را در خلیج فارس افزایش دادند و مستقیما وارد جنگ با ایران شدند و یک و نیم سال آخر جنگ تجربه ناگواری برای آمریکا در خلیج فارس بود و بعد از آن جنگ روند دیگری به خود گرفت.

این فرمانده عالی رتبه سپاه یادآور شد: آمریکا قبل از اواخر دهه 80 میلادی در خلیج فارس مستقر شدند و در حالی که به این استقرار نیاز داشتند، یک عامل جدید پیروزی انقلاب برنامه‌های آنها را به هم ریخت، به همین لحاظ با یک برنامه‌ریزی و چراغ سبز نشان دادن به عراق جنگ با ایران را پی‌ریزی کردند.

وی با اشاره به جنایات متعدد آمریکا و تشکیل ائتلاف جهانی از سوی این کشور در سال 1991 برای حمله به عراق و باز پس‌گیری کویت، خاطرنشان کرد: با وجود جمهوری اسلامی ایران، آمریکا برای ادامه سلطه خود در خلیج فارس ابزار اقتصادی مسلطی نداشت و قدرت‌های جدید اقتصادی سربرآورده بودند و برای ادامه سلطه و جلوگیری از سلطه مقابل دیگران علیه خود ابزار و نیروهای جدیدی نیاز داشت.

سردار فدوی بیان کرد: علت دستپاچگی آمریکا این بود که در برآوردهای دراز مدت ابزار ادامه سلطه قدیمی ناکارآمد می‌کرد و با توجه به سابقه به زیر سلطه درآوردن تحقیرآمیز ملت‌ها می‌دانست اگر سلطه مقابلی به وجود آید روزگار بدی خواهد داشت.

این فرمانده عالی رتبه سپاه با بیان اینکه تامین انرژی در خلیج فارس امکان‌پذیر است و نه در جای دیگر و هر چه زمان پیش می‌رود این انحصار انرژی بیشتر جلوه می‌کند، ادامه داد: در زمان جنگ روزانه 9 میلیون بشکه از خلیج فارس بیرون می‌رفت و حالا بیش از 20 میلیون بشکه خارج می‌شود تا جایی که تامین انرژی آنی به غیر از خلیج فارس امکان‌پذیر نیست و هرکس بتواند بر این عامل انرژی سلطه یابد ادامه روند سلطه خود را امکان‌پذیر می‌سازد.

فدوی تصریح کرد: پس از بحران 1973 انرژی کشورها به دنبال انرژی جایگزین بودند و سه گزینه انرژی هسته‌ای، انرژی تجدیدپذیر خورشیدی و گاز مطرح بود که دو مورد اولی خیلی مایه امیدواری نبود چرا که انرژی خورشیدی در حد آزمایشگاه و تحقیقات است و انرژی هسته‌ای بعد از اتفاقات ژاپن مایه ناامیدی شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: تنها گزینه باقی مانده گاز است در حالی که در گذشته 78 درصد انرژی جهانی را نفت در بر می‌گرفت، در مقطع فعلی این رقم به 60 درصد کاهش یافته و فاصله باقی مانده را گاز پر کرده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد گاز دنیا در سه کشور روسیه، ایران و قطر است، افزود: روسیه و ایران به هیچ وجه تحت اختیار آمریکا و غرب نیستند و قطر هم کشور کوچکی است که تنها 750 هزار نفر جمعیت دارد و کشوری نیست که ابعاد حاکمیتی کاملی داشته باشد بنابراین گاز الزام سلطه‌گری آمریکا در خلیج فارس را بیشتر کرد.

فدوی با اشاره به اینکه از سال 1357 راجع به کل موضوعات سلطه، چالشی بزرگ ایجاد شد که هنوز هم ادامه دارد، توان اقتصادی و نظامی آمریکا اصلا با ایران قابل مقایسه نیست و تعریف توان در دنیا بر اساس پولی که کشورها دارند شکل گرفته اما وقتی طرف مقابل انقلاب اسلامی است این نگرش بر هم می‌ریزید و نتایج را برعکس می‌کند.

این فرمانده عالی رتبه سپاه اعلام کرد: سال‌های طولانی است همه دنیا عدم توانمندی و عجز آمریکایی‌ها در مقابله با انقلاب اسلامی را می‌بینند و خلیج فارس صحنه اصلی فعلی جهانی است که یک طرف آمریکا و یک طرف ما هستیم.

وی افزود: توان نظامی آمریکا یک توان دریایی است و عبارت‌هایی را برای خلیج فارس دارند که در پس تصمیم‌گیری‌ها و راهبردهای آنها فقط برای سرزمین اصلی آمریکا و خلیج فارس لحاظ شده و به عنوان منافع حیاتی امنیت ملی آمریکا به کار می‌رود که و ما با تمام توان به مقابله بر می‌خیزیم.

فدوی افزود: وقتی این موازنه بین دو کشور به وجود می‌آید، قدرت بازدارندگی به وجود می‌آورد که سال‌ها است در انقلاب اسلامی وجود دارد و آمریکا می‌داند در انقلاب اسلامی قدرت بازدارندگی وجود دارد و اینکه اقدام علیه انقلاب اسلامی هزینه و ضرری که در بر دارد از نفع آن بیشتر است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اگر مطمئن شوند نفع اقدام علیه انقلاب اسلامی از ضررش بیشتر است تا شب صبر نمی‌کنند.

وی الزامات قطعی برای ورود به جنگ را چهار الزام نظامی و 9 الزام سیاسی برشمرد و ادامه داد: داشتن تحلیل دقیق از اول تا آخر جنگ، کنترل دامنه و شدت جنگ، اطمینان از تلفات قابل قبول و پیروزی قطعی در جنگ، چهار الزام نظامی ورود به جنگ را تشکیل می‌دهند که آمریکا حائز این چهار الزام نیست.

فدوی تصریح کرد: وقتی در سال 1991 به عراق حمله کردند کمتر مردمی در عراق ناراحت این حضور بودند چرا که در حکومت بعث ظلمی غیرقابل تحمل و تصور متحمل می‌شدند و 4 میلیون شیعه کشته و 600 هزار نفر گور دسته جمعی پیدا شد و از صبح تا ظهر چندین مرجع تقلید را به شهادت می‌رساندند در نتیجه وقتی ائتلاف جهانی به عراق حمله کردند مردم مقاومتی نکردند.

این فرمانده با اشاره به شکست‌های فضاحت بار آمریکا در جنگ 33 روزه لبنان و ایجاد محبت و دستی بین مردم عراق و ایران خاطرنشان کرد: در دنیا عراق را دنباله رو ایران می‌بینند و همه تصور می‌کنند گروه‌های حماس و جهاد اسلامی لبنان، ایرانی هستند.

وی با اشاره به دستگیری ناوهای آمریکایی در روز 22 دی ماه امسال یادآور شد: عبور از آب‌های سرزمینی به شرطی که بی‌ضرر باشد مجاز است و ما اعلام کردیم عبور شناور آمریکایی بی‌ضرر نیست و مجاز نیستند.

فدوی اضافه کرد: سال‌های طولانی است آمریکایی‌ها اجازه ندارند از آب‌های سرزمینی ما عبور کنند و این حضور ناوهای آمریکایی نه تنها مصداق عبور بی‌ضرر نبوده بلکه مصداق شر مطلق به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: آمریکا در سال‌های 66 و 67 نیز ناوهای نظامی خود را محک زدند و دریافتند نه تنها قادر نیستند ماموریت‌های خود را انجام دهند بلکه قادر نیستند از خود دفاع کنند چرا که آمریکایی‌ها خدا و شهادت را نمی‌فهمند ولی موشک و شناور را می‌فهمند و این روند ادامه دارد و در طی سال‌های طولانی حتی 24 ساعت را از دست ندادیم تا استطاعت خود را بالا ببریم.

وی متذکر شد: میزان مشارکت دانشگاه‌های ایران در توان نظامی کشور متناسب با میزان توانمندی نیست و انتظار داریم دانشگاه‌های کشور در بالا بردن استطاعت نظامی کشور بیش از این تاثیرگذار باشند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران