سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جشنواره غذاهای سنتی و سالم در جوانرود برگزار شد


به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این جشنواره بیش از 30 نوع غذای سنتی و محلی از جمله آش دوغ، آش محلی، دلمه، انواع خورشت های گیاهی، لبنیات و فرآورده های آن به نمایش گذاشته شده است.
رئیس شبكه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود گفت: این جشنواره با هدف ترویج و احیای غذاهای سالم و محلی برگزار شد.
دكتر ژیلا منوچهری؛ جایگزینی غذاهای سنتی و محلی با غذاهای پرچرب و مضر امروزی كه در سال های اخیر با تغییر سبك زندگی نوع غذای مردم نیز دستخوش تغییرات اساسی شده را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان كرد.
وی بهداشت و تغذیه غذا را به عنوان یكی از اساسی ترین نیازهای انسان برای بقا دانست و اظهار داشت: رابطه مستقیم غذا با تندرستی و سلامت جسمی و حتی روانی مورد تأكید و تایید دانشمندان علوم تغذیه است.
منوچهری یادآور شد: چون غذاهای جدید كه بعضاً با تبلیغات گسترده به سفره های خانواده های ایرانی راه یافته اند، اغلب به علت نداشتن كیفیت لازم نمی تواند به عنوان یك غذای سالم تلقی شود بنابراین غذاهای محلی با توجه به ارزش غذایی بالا جایگزین مناسبی برای غذاهای امروزی است.
این جشنواره با حضور مسئولان بهداشت محیط شبكه بهداشت و درمان، دهیار و اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای چمنزارعلیا برگزار شد.
شهرستان جوانرود با 74 هزار نفر جمعیت در 86 كیلومتری شمال غرب كرمانشاه واقع شده است.
7453/8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پخت غذاهای سالم و سنتی در شهر عسگران