علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بارش 12 میلیمتری باران، شادابی را به قشم هدیه کرد


مسئول ایستگاه هواشناسی قشم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در این مدت شهر قشم شاهد بارش 12.2 میلیمتری باران بود، گفت: در این مدت شهر سوزا با 20 میلیمتر و روستای باسعید در غربی ترین نقطه جزیره با صفر میلیمتر، به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارندگی جزیره را به خود اختصاص دادند.
آیت حقانی با بیان اینکه بارندگی در هشت ایستگاه این جزیره ثبت شده است، میزان بارندگی در فرودگاه جزیره را 6.8 میلیمتر و در روستاهای کاروان، طبل، رمکان و سلخ به ترتیب 14.5، هشت دهم و پنج دهم میلیمتر اعلام کرد.
وی ظهار کرد: میزان بارندگی زراعی قشم تا 29 بهمن 35.4 میلیمتر گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال که شش دهم میلیمتر بود، از رشد قابل توجهی برخوردار است.
حقانی ادامه داد: میزان بارندگی بلند مدت قشم از سال 80 تا سال کذشته، 107 میلیمتر است که سال 88 با 215 میلیمتر و سال 90 با 14.2 میلیمتر بیشترین و کمترین میزان بارندگی را داشته اند.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 37.5 میلیمتر بارندگی در قشم گزارش شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 93 که 134 میلیمتر بود، از کاهش قابل توجهی حکایت دارد.
حقانی افزود: با ادامه بارندگی ها انتظار دریم تا پایان امسال، میزان بارندگی یک ساله قشم به 90 تا 100 میلیمتر افزایش یابد.
مسئول ایستگاه هواشناسی قشم شرایط کنونی جزیره را تا پایان هفته جاری پایدار اعلام کرد.
جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
7275/2090/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بارش شدید باران و تگرک در بوشهر قبل از باران 19/8/94