سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راه‌های پیش روی ارتش سوریه در «حلب»؛ حرکت به سوی «رقه» یا «ریف شمالی»؟


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در شمال این کشور چهارشنبه گذشته کنترل جاده بین‌المللی حلب - أثریا - خناصر و السلمیه را در حومه حلب به دست گرفت.

خبرگزاری «اسپوتنیک» در همین راستا به سناریوهای پیش روی ارتش سوریه در این مناطق پرداخت و نوشت، پس از پیشروی ارتش سوریه در بازگشایی راه حلب - أثریا - خناصر و السلمیه واقع در جنوب فرودگاه نظامی «کویرس» احتمالا نیروهای سوری به سمت منطقه «الباب» بروند و به پیشروی به سوی مرزهای مشترک این کشور با ترکیه حرکت کنند که در واقع این مسئله نیز به معنای محاصره ریف شمالی حلب یعنی مرکز تجمع تروریست‌ها خواهد بود.

به گزارش این خبرگزاری، یک سناریوی دیگر نیز وجود دارد که بر اساس آن ارتش سوریه به سوی مناطق «دیر الحافر»، «المهدوم»، «مسکنة»، «الطبقة» و «المنصورة» حرکت کند تا به «رقه» پایتخت خود خوانده گروه تروریستی داعش در این کشور برود.

بنا بر این گزارش، به نظر می‌رسد که قصد آمریکا برای اعزام 50 مستشار نظامی به سوریه به بهانه مبارزه با داعش از یک سو و حمایت از تروریست های موسوم به «معارضان میانه‌رو» که در ریف شمالی و غربی حلب حضور دارند از سوی دیگر، تلاشی برای بزرگنمایی آنها خواهد بود که در واقع نیز مانعی بر سر راه ارتش سوریه برای نابودی تروریست‌ها به شمار می‌روند.

یک منبع میدانی نیز اعلام کرد، اگر ارتش سوریه قصد دارد ریف شمالی حلب را محاصره کند این عملیات تکمیل کننده اقداماتش در ریف حماه، ریف جنوبی حلب، ریف لاذقیه، ریف حمص و در نتیجه محاصره ادلب و ریف حلب خواهد بود.

برخی از ساکنان ریف حلب نیز می‌گویند که پس از ورود عناصر تروریستی به این مناطق که دو سال و نیم پیش صورت گرفت هر روز با شکنجه و عذاب روزانه سروکار دارند.

ساکنان ریف شرقی حلب نیز برای استقبال از ارتش سوریه اعلام آمادگی کردند؛ چرا که بیشتر ساکنان این منطقه حامی و مؤید دولت سوریه هستند. علاوه بر این، پیشروی ارتش سوریه در ریف جنوبی حلب بیانگر این مسئله است؛ زیرا ارتش طی دو هفته بیش از 170 کیلومتر را به دست گرفت و به اطراف شهرک «الحاضر» رسید.

ساکنان این مناطق همچنین تأکید کردند که ارتش سوریه در ریف شمالی و غربی حلب با مشکلاتی مواجه خواهد بود؛ چرا که این منطقه نیز بستری برای تروریست‌هاست.

انتهای پیام/م

 


ویدیو مرتبط :
استهداف مروحیة للطیران الاسدی فی ریف حلب+++هدف قر ار دادن هلیکوپتر نیروی هوایی رژیم اسد در ریف حلب