سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تقوی، باهنر و حدادعادل به جلسات اصولگرایی اضافه شدند/ برگزاری جلسات مشترک ناطق، لاریجانی، ولایتی و مقتدایی/ اعلام آمادگی هاشمی‌رفسنجانی برای حضور در انتخابات


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در هفته گذشته احزاب و شخصیت‌ها هفته پرخبری را پشت سر گذاشتند که سرخط این اخبار در ادامه می آید: 

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات، گروه 4 که متشکل از علی اکبر ناطق نوری، آیت الله مقتدایی، علی اکبر ولایتی و علی لاریجانی است، جلسات منظمی را برای تدوین یک فهرست از بین اصولگرایان معتدل برای انتخابات مجلس دهم آغاز کرده‌اند. 

اگر بخواهند از سیدحسن امتحان بگیرند صد در صد ورود نخواهد کرد

اشرفی اصفهانی فعال اصلاح طلب درباره حضور سید حسن خمینی در انتخابات گفته است: اگر بخواهند از سیدحسن امتحان بگیرند ایشان صد در صد ورود نخواهد کرد.

اجتهاد ایشان قطعی و مسلم است و آیت الله وحید خراسانی هم اجتهاد ایشان را تایید کرده است. مایه تاسف است اگر بخواهند از شخصیت‌هایی مثل ایشان امتحان بگیرند. اصلا اینجا یک دور باطلی وجود دارد. شورای نگهبان منتخب رهبر هستند، اینکه منتخبین رهبری هم امتحان برگزار کنند و هم تایید کنند دور باطلی است!

آیتی: توصیه خاتمی برای سونامی نام‌نویسی

مهدی آیتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس گفت: انحلال شورای شهر اول به دستور رئیس دولت وقت، کار صوابی در جهت منافع ملی بود زیرا این شورا در فاصله یک سال ۳ شهردار عوض کرد و شهر تهران را به‌ هم‌ ریخته بود.

وی که در جریان برگزاری انتخابات سال 92 ریاست ستاد روحانی در استان خراسان جنوبی عهده دار بود در این گفت‌وگو خبر از تشکیل کمیته اضطراری دولت برای مقابله با رکود و  راه‌اندازی شورای مشورتی در استان‌ها توسط نوبخت داد.

مدیریت حزب اعتدال و توسعه آشفته است؛جامعه درک می‌کند دولت قصد دخالت در مسئله انتخابات را دارد؛ کارگزاران همواره بر خود حق پدرسالاری قائل بوده است؛ دولت تدبیر امید دولت رکود شده است؛ دولت به دلیل انتخابات بنا دارد رفاه عمومی کاذب ایجاد کند؛ دولت آقای روحانی به جای اینکه مردمی باشد تبدیل به دولت خودروسازان شده است؛ روحانی مجلسی می‌خواهد که در اختیارش باشد؛ اصلاح‌طلبان دچار کمبود شدید یک لیدر توانمند و قدرتمند هستند؛ امروز سکه هاشمی سکه رایج مملکت نیست؛ توصیه خاتمی برای سونامی ثبت‌نام یک حسن و دو نتیجه منفی دارد؛ راه‌اندازی شورای مشورتی در استان‌ها توسط نوبخت؛ روحانی نسبت به عارف بی‌مهری کرد؛ هاشمی در دولت کارگزاران اجازه گشایش سیاسی را نمی‌داد؛  دولت روحانی، دولت کارگزارانی‌ها است؛انحلال شورای شهر اول کار صوابی بود؛ شعار اعتدال همان حرف‌های قالیباف است برخی از محورهای این گفت‌وگو است.

تقوی، باهنر و حداد به جلسات اصولگرایی اضافه شدند 

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس از دیدار با غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه جلسات وحدت اصولگرایان خبر داد.

آقاتهرانی درباره جزئیات این نشست اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که وحدت را به گونه‌ای پیش ببریم که یک حرف بزنیم و اختلافی نباشد و در صورت وجود اختلاف نیز باید روی «نظر سه فقیه»‌ اجماع شود.

دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: نظر سه‌فقیه برای حل اختلاف است و اول اصولگرایان باید روی اصول، وحدت کنند که البته وحدت دارند و یکسال است جلسات مشترک سه ضلع برگزار می‌شود.

وی با یادآوری این نکته که در جلسات دیگر هم دوستان دیگری مثل آقایان تقوی، باهنر و حداد شرکت داشتند، گفت:‌ این جزء مسلمات این جلسات سه‌ضلع بوده و این نظر جا افتاده که هرجا دوستان دچار اختلاف شوند، آن قسمت را به فقهای ثلاث ارجاع می‌دهند و حرف آنها فصل‌الخطاب بوده و کسی روی حرف آنها، حرفی نمی‌زند.

آقاتهرانی با بیان اینکه دیگر کسی بر روی مدل جلسات سه‌ضلع بحث نمی‌کند و این موضوع تمام شده است،‌ یادآور شد: در این جلسه درباره شکل، شروع و تکنیک کار و وحدت و اینکه چگونه پیش برویم بحث کردیم از این رو در این زمینه این اصل پذیرفته شده و حرفی نیست.

برپایه این خبر  غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره دیدار خود با دبیرکل جبهه پایداری در راستای وحدت اصولگرایان اظهار داشت: ما همیشه با یکدیگر در مجلس دیدار می‌کنیم؛ این دیدارها جدید نیست و دائمی است و ان‌شاءالله به نتیجه می‌رسد و اگر زمان بگذرد خبرهای خوبی در این باره خواهیم داشت.

عارف: باید اتفاقی که در انتخابات 92 صورت گرفت برای انتخابات‌های آینده الگو شود

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره برنامه‌های خود در این شورای عالی اظهار داشت: مسئله ما انسجام در درون جبهه اصلاحات و ارائه یک الگو است.

وی افزود: ما انسجام و الگوی وحدت را نه‌تنها ضرورت جبهه اصلاحات بلکه برای رقبای انتخاباتی خود یعنی اصولگرایان نیز الزامی می‌دانیم که بتوانیم در قالب یک وحدت و انسجام درون‌سازمانی در انتخابات شرکت کنیم.

همچنین رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دیدارهای جداگانه با فعالان سیاسی استان البرز، شهرستان محمود‌آباد و اعضای تشکل همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند با یک لیست در انتخابات حضور پیدا کنند،گفت: باید از طرح مسائلی که به همگرایی اصلاح‌طلبان آسیب جدی می‌زند پرهیز کرد و تاکنون جلسات شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با همدلی و همگرایی همه احزاب و شخصیت‌های عضو برگزار شده است و عدم حضور برخی احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب در این شورا به معنا نادیده گرفتن آنها نیست و حتما در کار گروه‌های مختلف از نظرات این بزرگواران استفاده خواهد شد.
وی تصریح کرد: هیچ حزب و تشکلی نمی‌تواند خود را محور یک جریان بداند و در بدنه اصلاح‌طلبان خروجی تمام تصمیمات بر اساس خرد جمعی صورت می‌گیرد.
عارف با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید آسیب پذیری خود را به حداقل برسانند، تاکید کرد: در جریان اصلاحات نمی‌توان بین احزاب مختلف وزن کشی کرد و اگر به دنبال سهم خواهی و وزن کشی باشیم ضرر خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در همه حوزه‌های انتخاباتی معیار انتخاب کاندیدا یا کاندیداهای آن حوزه بر اساس شایستگی و رای آوری آنها و با محوریت شورای اصلاح‌طلبان حوزه و استان صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: باید اتفاقی که در انتخابات 92 صورت گرفت برای انتخابات‌های آینده و از جمله انتخابات اسفند ماه سال جاری الگو شود.

* الویری: ریاست ستاد اصلاح‌طلبان در شهر تهران را نپذیرفتم/ رئیس ستاد اصلاح‌طلبان در استان تهران شدم

 

مرتضی الویری که به عنوان رئیس ستاد اصلاح‌طلبان در استان تهران منصوب شده است، در گفت‌و‌گو با فارس خبر انتصابش را رد نکرد اما گفت: من ریاست خود بر ستاد اصلاح‌طلبان در شهر تهران را نپذیرفتم.

وی تاکید می‌کند: من رئیس ستاد اصلاح‌طلبان در استان تهران شده‌ام یعنی شهرستان‌های استان تهران.

* تشکیل شورای سیاست‌گذاری اعتدال گرایان/ تمرکزمان روی 2 محور لاریجانی و عارف است

جمشید ایرانی رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدال‌گرایان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ از تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اعتدال‌گرایان خبر داد.

وی افزود: شورای سیاست‌گذاری جبهه اعتدال‌گرایان به منظور انتخابات تشکیل شده و معتدلین هر دو جناح در جلسات این شورا حضور دارند.

ایرانی خاطر نشان کرد: ما در معتدلین اصولگرا بر علی‌لاریجانی تأکید داریم و در معتدلین اصلاح‌طلب عارف و طیف منتسب به وی را می‌پسندیدم و در جلساتمان نیز افراد نزدیک به آقای لاریجانی حضور دارند.

* تشکیل کمیته «تعامل و رایزنی» در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ حسین مرعشی رئیس کارگروه امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان طی گفت‌وگویی با صدا از تشکیل کمیته تعامل و رایزنی در این شورا خبر داد.

وی افزود: بنا داریم کمیته‌ای به عنوان تعامل و رایزنی پیش‌بینی کنیم که وظیفه این کمیته مذاکره و تعامل با نهادهای برگزار کننده انتخابات اعم از اجرایی و نظارتی است و حتما در این جهت گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها نیز پیگیری خواهد شد.

مرعشی در مورد کارگروه امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری که ریاست آن را بر عهده دارد نیز گفت: در جلسه هفته گذشته کمیته امور استان‌ها نیز در جهت دریافت گزارش‌ها و ارتباط با فعالان و مجامع انتخاباتی استانی تشکیل شده که البته هنوز ساز و کارهای آنها نهایی نشده و پس از اقدامات مربوطه در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزارانت در پاسخ به این پرسش که آیا حزب اعتدال و توسعه هم در مجامع استانی هم حضور دارد یا خیر گفت: حزب اعتدال و توسعه به عنوان یک حزب چندان به گسترش فعالیت و شعب خود در شهرستان ها دست نزده است آنها هم مثل اصلاح‌طلبان قبول دارند برای پیروزی در انتخابات مجلس دهم باید ترکیب اعتدال 92 را حفظ کرد.


*به زودی از جبهه اصولگرایی اخبار خوبی منتشر می‌شود/ انشاءالله به یک فهرست واحد می‌رسیم

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه مراسم ترحیم نجابت که در مسجد نور تهران برگزار شد، درباره پروسه وحدت اصولگرایان اظهار داشت: وحدت اصولگرایان در دست اقدام است و ما به صورت مرتب با اضلاع سه‌‌گانه اصولگرایی نشست مشترک برگزار می‌کنیم و امیدواریم که به نتیجه مطلوب برسد.

حداد عادل با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که وحدت هرچه زودتر برقرار شود درباره نتایج دیدار آیات یزدی، مصباح و موحدی تصریح کرد: این نشست دیدار بسیار خوبی بوده است و ما نیز از رهنمودهای آنها استفاده و آن را دنبال می‌کنیم و توصیه این حضرات نیز بر وحدت بوده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ابراز امیدواری کرد که به زودی اخبار خوبی از جبهه اصولگرایی به گوش خواهد رسید.

وی درباره وضعیت لاریجانی برای حضور در انتخابات یادآور شد: بنای ما این است که همه طیف‌های اصولگرا در یک مجموعه جمع شوند و با اختلاف سلیقه‌ای که وجود دارد ان‌شاء الله به یک فهرست واحد برسیم.

حداد عادل درباره زمان انتشار لیست مشترک خاطرنشان کرد: هنوز زمان رسیدن به لیست واحد مشخص نشده است.


*اعلام موجودیت جبهه مردمی یاران ملت و دولت برای انتخابات مجلس دهم

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدجواد محمدی نوری بازرس علی‌البدل خانه احزاب ایران و دبیر جبهه مردمی یاران ملت و دولت از تشکیل این جبهه مردمی با حضور برخی از احزاب به‌عنوان مؤسس اولیه باهدف همگرایی و همدلی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت وسیع مردم و در راستای شعار مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق وحدت‌گرایی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

*جلالی دبیرکل جمعیت رهروان ولایت شد/ اعضای هیأت موسس جمعیت انتخاب شدند

ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای هیأت مؤسس تشکل رهروان ولایت مشخص شدند و نام جمعیت رهروان ولایت نیز برای این تشکل از سوی اعضا انتخاب شد.

وی افزود: اعضای هیأت مؤسس حزب 30 نفر هستند که حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، سیدرضا اکرمی و حمیدرضا کاتوزیان نمایندگان ادوار مجلس از جمله آنها هستند.

عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهار داشت: طبق تصمیم اتخاذ شده کاظم جلالی به عنوان دبیرکل جمعیت انتخاب شد و اساسنامه جمعیت نیز در حال تدوین است.


*امحای 1700 تن سیب زمینی شبیه دورریز گندم در آمریکا بود/دولت نباید صورت مسئله را پاک کند
 

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه 2 آذر در جریان بررسی لایحه بیمه شخص ثالث و حوادث ناشی از وسایط نقلیه موتوری تذکری درباره امحای مقادیر زیادی سیب‌زمینی در استان فارس مطرح کرد که علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت تذکر وی را وارد ندانست که در این هنگام کوچک‌زاده بر تذکر خود در این زمینه اصرار و گفت که بنده از نمایندگی استعفا می‌دهم.

کوچک‌زاده در بخشی از سخنان خود پیش از استعفا آورد: رئیس تعاونی استان فارس اعلام کرده برای تنظیم بازار سیب‌زمینی ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی را امحاء یا دفن می‌کند، این عمل خلاف شرف است.
همچنین در ادامه لاریجانی خطاب به کوچک زاده گفت: چرا تهدید می‌کنید، اگر می‌خواهید استعفا دهید کسی با آن مشکلی ندارد.

در این راستا  احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس  با بیان اینکه امحای 1700 تن سیب زمینی ما را به یاد امحای گندم در آمریکا انداخت گفت: ما یک کشور اسلامی هستیم و دین و شریعت ما به ما اجازه نمی‌دهد محصولاتی که به پای آن خون دل‌ها خورده شده را به راحتی در عمق زمین مدفون کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه ما عرضه درست کردن کاری را نداشته باشیم و بخواهیم اصل صورت مسئله را پاک کنیم قابل قبول نیست. دولت نباید فرافکنی و صورت مسئله را پاک کند.

همچنین حبیب‌الله بوربور قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در این خصوص به خبرنگار حوزه احزاب فارس گفت:‌ امحای 1700 تن سیب زمینی نشان‌دهنده بی برنامگی دولت است.

جزایر سه‌گانه ایرانی، جزایر صلح و برادری است/ مرز هیچ کشوری نباید تغییر کند

سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را، جزایر صلح و برادری نامید و گفت: دشمنان بدانند هر کس به کیان این ملت چشم طمع بدوزد، چشمش را کور خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که هم‌زمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و باز پس گرفتن جزایر سه‌گانه ایرانی از انگلیسی‌ها در خلیج‌فارس سفرکرده بود در جمع رزمندگان و بسیجیان جزیره تنب بزرگ، گفت: رهبری عالمانه و فرماندهی مدبرانه مقام معظم رهبری یکی از عوامل اصلی تغییر و ارتقاء جایگاه ملت ایران است. اگر ولایت نبود، انقلاب ما یا شکست می‌خورد و یا دچار انحراف می‌شد.


*حشمتیان:‌ من رئیس جبهه متحد مستقلین هستم
 

در حالی که نائب رئیس خانه احزاب می‌گوید ترکیب هیأت‌رئیسه جبهه متحد مستقلین تغییر نکرده است علیرضا متانی می‌گوید، من رئیس جدید جبهه متحد مستقلین هستم.

علیرضا متانی  خبر از لغو عضویت دو حزب به رهبری قدرتعلی حشمتیان دبیرکل جمعیت مستقلین ایران و اسماعیل ابراهیمی دبیرکل جمعیت اصلاح و توسعه داده است.

وی تصریح کرد: آقای حشمتیان را به این دلیل اخراج می‌کنیم که لیست انتخاباتی وی متمایل به اصلاح‌طلبان تندرو است.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اما نظر دیگری دارد و می‌گوید که شما علی مطهری، کاظم جلالی و موسوی لاری را اصلاح‌طلب تندرو می‌دانید؟

وی البته در مورد هیأت رئیسه جدید جبهه متحد مستقلین که آقای متانی ادعای ریاست جدید آن را دارد نیز گفت: که مگر می‌شود چهار حزب دور هم بنشینند و بگویند هیأت رئیسه تغییر کرده است.

هاشمی‌رفسنجانی: برای انتخابات می‌آیم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دکترای رشته علوم سیاسی با گرایش سیاست‌گزاری عمومی، با اشاره به بندهای قانون اساسی برای مسائل مهم، گفت: در زمان حیات امام(ره)، راهنمایی‌های ایشان به عنوان سیاست‌های کلی نظام بود که مسیر را روشن می‌نمود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هاشمی، در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات اسفند ماه و تصمیم خود، گفت: یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی است و من هم انشاءالله می‌آیم.


داریوش قنبری: وام خودرو برای نجات سایپا و ایران‌خودرو از بحران بود

یک کارشناس اصلاح‌طلب گفت: 70 درصد از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مسئله تحریم‌هاست و انتظار داریم در روزهای آتی که بخش قابل توجهی از تحریم‌ها برداشته می‌شود اتفاقات مثبتی صورت بگیرد.

راه اندازی شورای مشورتی نوبخت در اصفهان

در پی انتشار خبر راه‌اندازی شورای مشورتی توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه دولت در استان‌ها برخی شبکه‌های موبایلی جریان اصلاح‌طلب در این باره نوشتند «شورای مشورتی حزب حسن روحانی - حزب اعتدال و توسعه - در استان اصفهان تشکیل شد».

 اعضای شورا عبارتند از:
1- عبدالله کوپایی
2- زهرا پیشگاهی فرد
3- علی اکبر ابرقویی نژاد
4- حمید سعادت
5- رسول رنجبران
6- حسن فقیهیان
7- عباسعلی بصیرت
8- رضا اسماعیلی
9- لیلا شکوه فر
10- یدالله طغیانی
11- حمید بیگدلیان
12- علیرضا آجدانی
13- سید حمید رضا افتخاری 
14- مهدی نیکبخت
15- امیر مسعود هراتیان

انتهای پیام/ 

http://fna.ir/RU191N


ویدیو مرتبط :
حضور همزمان مشایی احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی در ستاد انتخابات