سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجزیه سوریه خطری بزرگ برای آرمان‌ فلسطین است/ملت‌های عربی آینده کشورهایشان را رقم می‌زنند


«ولید العوض» عضو دفتر سیاسی حزب الشعب فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رام الله هدف از مداخلات خارجی در کشورهای عربی را تجزیه این کشورها خواند و گفت: حفظ تمامیت ارضی سوریه یک ضرورت است.

وی با اشاره به سرعت پیشروی تحولات منطقه گفت: همه این حوادث بر اساس نقشه آمریکا برای تجزیه منطقه و ترسیم خاورمیانه جدید است.

العوض گفت: آنچه که امروز به طور مشخص در سوریه شاهد آن هستیم این هشدار را می‌دهد که خطر تجزیه سوریه و فروپاشی دولت مرکزی آن از طریق مداخلات گوناگون در امور سوریه و استخدام مزدورانی تروریست وجود دارد.

مسئول حزب الشعب فلسطین تصریح کرد: این حزب از ابتدای بحران سوریه موضع خود را مبنی بر مخالفت با هر گونه دخالتی در سوریه یا دیگر کشورهای عربی اعلام و تاکید کرد که ملت‌ها، خودشان باید آینده و سرنوشت کشورشان را تعیین کنند.

وی افزود: اگر کشورهای عربی بر اساس اصول مذهبی، نژادی یا دینی تجزیه شوند، خطر بزرگی آرمان‌های فلسطینی را تهدید می‌کند.

العوض خواستار توقف دخالت‌های خارجی و افزایش تنش‌ها در سوریه شد و گفت: امور داخلی کشورهای عربی اعم از دموکراسی، آزادی، عدالت اجتماعی و برابری را باید ملت‌های عربی خودشان رقم بزنند.

مسئول حزب الشعب فلسطین با اشاره به اینکه سوریه از سال 2011 با مصائب گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: هدف از همه توطئه‌ها علیه سوریه نابودی ظرفیت‌ها و زیربناهای این کشور است تا آن را بر اساس اصول مذهبی و نژادی تجزیه کنند.

العوض گفت: اگر خدای ناکرده توطئه‌ها در تجزیه سوریه عملی شود به جنبش صهیونیسم فرصت داده می‌شود از دنیا بخواهد رژیم اشغالگر اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی به رسمیت بشناسد.

وی تصریح کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی و غربی باید دست از دخالت در امور کشورهای عربی بردارند و اتحادیه عرب هم باید به دنبال راهی برای حفظ تمامیت کشور سوریه و تجزیه نشدن آن باشد.

العوض گفت: اگر حکومت‌های عربی به خواست ملت‌های خود برای رسیدن به دموکراسی و آزادی پاسخ بدهند، بیگانگان راه نفوذی برای پیاده کردن توطئه‌های خود در منطقه پیدا نخواهند کرد.

مسئول حزب الشعب فلسطین افزود: اسرائیل می‌خواهد نقشه جدید خاورمیانه بر اساسی اصول مذهبی و نژادی باشد تا سران این رژیم اشغالگر از جامعه جهانی بخواهند اسرائیل را به عنوان کشوری یهودی به رسمیت بشناسد.

وی تاکید کرد: بنابراین رژیم صهیونیستی بیش از هر طرف دیگری از سرگرمی کشورهای عربی با بحران‌های داخلی و مناقشات جانبی خود، احساس رضایت می‌کند، آن هم در شرایطی که فلسطین در برابر آماج تجاوز خصمانه صهیونیست‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/2X15YT


ویدیو مرتبط :
هالولنز و ولوو آینده ی خرید خودرو را رقم می زنند