سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگشت آرامش به وزارت رفاه/ تلاش برای پرداخت بدهی‌ها


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در دو ماه گذشته شاهد اختلاف شدیدی بین دو وزارتخانه بهداشت و رفاه و همچنین سازمان‌های بیمه گر بودیم، اختلافی که به رسانه‌ها کشیده بود.

تنش بر سر بدهی‌های سازمان‌های بیمه گر به مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین اظهار نظرهای مسئولان وزارت بهداشت در خصوص عدم توانایی بیمه‌ها بر سر بدهی‌ها موجب شد تا بین مسئولان دو وزارتخانه دلخوری پیش آید و کار تا آنجا پیش رفت که معاونین دو وزارتخانه اقدام به نامه نگاری و رسانه‌ای کردن آنها نمودند.

اما در نهایت 23 آبان ماه جلسه‌ای با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران و بانک رفاه کارگران برگزار شد و در این جلسه گزارشی از میزان واریزی سازمان های بیمه گر طی سال 93 تا 94 ارائه شد.

جهانگیری که ریاست جلسه تعیین تکلیف پرداختی بیمه به بیمارستان‌ها را بر عهده داشت، افزود: اگر طرحی مناسب و کارآمد برای حل این مشکل تدوین شود، خدمتی ماندگار است که نظام درمانی کشور را ساماندهی خواهد کرد.

معاون اول رییس‌جمهور بر لزوم تدوین طرحی جامع برای جبران کسری‌ها و پرداخت به موقع بیمه‌ها به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای حل مشکل بدهی بیمه به بیمارستان‌ها با استفاده از تسهیلات بانک‌های تجاری توسط سازمانهای بیمه‌گر، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و از رییس کل بانک مرکزی خواست گروهی را تعیین کند تا به همراه نمایندگان دستگاه های ذیربط، جزئیات و مسائل فنی موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را اعلام نمایند.

نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم  با اشاره به اهمیت و اولویت بخش سلامت و درمان کشور، گفت: سازمان برای تقویت بیمه سلامت و حل مشکلات موجود در خصوص پرداخت بیمه‌ها به بیمارستانها، حداکثر تلاش خود را به کار خواهد گرفت و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نخواهد کرد.

در این نشست مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران نیز گزارشاتی از وضعیت و مشکلات موجود ارائه کردند.

اما این پایان اختلاف دو وزارتخانه نبود چرا که بعد از این جلسه نیز شاهد اظهار نظر برخی از مسئولان وزارتخانه‌های اشاره شده بودیم تا اینکه در نهایت مسئولان تصمیم برگزاری به جلسه‌ای برای رفع اختلاف کردند.

چهارم آذرماه جلسه‌ای با حضور وزرای بهداشت و رفاه و مسئولان سازمان‌های بیمه گر بر پایان دادن اختلافات برگزار شد.

سید تقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی که پیش از این ضمن تصریح بر صیانت از حقوق  سازمان، عدم وجود شکاف در بین دو وزارتخانه و متولیان طرح تحول سلامت را مورد تاکید قرار داده بود؛ درباره این جلسه گفت: این نشست با حضور ربیعی، هاشمی و مسئولان ارشد دو وزارتخانه در جوی کاملا صمیمی و همراه با همدلی برگزار شد.
وی با اعلام این که مسئولان هر دو وزارتخانه، شأن حضور و مسئولیت خود را متعلق به ملت دانسته و از ضرورت حل مسائل و مشکلات به نفع مردم ، سخن به میان آوردند، افزود: در این نشست، مسائل فی مابین بطور شفاف مطرح و مقرر گردید با تشکیل سه کارگروه ویژه مسائل، بررسی و راه حل‌های لازم استخراج و عملیاتی شود.
نوربخش ادامه داد: کارگروه پیگیری پرداخت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی دانشگاه‌ها، کارگروه کنترل مصارف درمانی و دارویی و همچنین کارگروه هماهنگی میان معاونین دو وزارتخانه به عنوان سه کارگروه مصوب نشست یاد شده هستند.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، افزود: همچنین مقرر شد با هدف ایجاد هماهنگی‌های بیشتر و تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های مشترک دو وزارتخانه تا دو هفته آینده همایشی با حضور مسئولان وزارتخانه‌ها، تمام دست اندرکاران طرح تحول سلامت ،مدیران استانی بیمه‌ها و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شود.
نوربخش اظهار داشت: طرح تحول سلامت مهم ترین طرح رئیس جمهور در بعد سیاست داخلی است و هیچ مسئله‌ای نباید مانع اجرای آن شود.
وی گفت: در سال دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی، مسئولان و متولیان حوزه تعاون،کارو رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز با همدلی و همزبانی در جهت ارتقاء کیفیت خدمات به مردم و رفع موانع موجود تلاش خواهند کرد.

به گزارش فارس، در حالی این جلسه هفته گذشته برگزار شده است که همه منتظر نتایج جلسه اشاره شده هستند تا اینکه بدهی مراکز درمانی و بیمارستانی پرداخت شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IM1SZG


ویدیو مرتبط :
شبکه خبر-پرداخت مقداری از بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت