سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محرم نوش آباد در اختتامیه سوگواره آیین های خاص محرم ایران


به گزارش ایرنا، حمید سقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این سوگواره با هدف معرفی آیین های سنتی مناطق مختلف ایران در پاسداشت حماسه حسینی از سوی معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می شود.
وی اجرای آیین سنتی سقاخوانی، چاوش خوانی و تعزیه را ازبرنامه های این سوگواره بیان کرد.
سقایی گفت: سوگواره آیین های خاص محرم در ایران فردا سه شنبه /10 آذر/ در محل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با مشارکت دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد و انجمن عکاسی میراث فرهنگی برگزار می شود.
وی گفت: پذیرایی عزاداران حسینی با نان عباسعلی و حلیم سنتی از دیگر آیین های سنتی محرم در نوش آباد است که در این سوگواره اجرا خواهد شد.
آیین های سنتی، مذهبی محرم نوش آباد از شامگاه عیدغدیر با برپایی سقاخوانی شروع شده و پنجه بندی، توغ بندی، کُتَل، خیمه کوبی روز هشتم محرم، خیمه برداری عصر یازدهم محرم و تعزیه خوانی روز عاشورا از جمله برنامه های خاص این خطه تاریخی در این منطقه است.
شهر نوش آباد با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و پنج کیلومتری شمال کاشان قرار دارد.
6136/6021

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تعزیه سوزناک و گریه خیز حضرت علی اکبر(ع)+هیات ابالفضل (ع)نوش آباد+محرم نوش آباد