سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح سوال مجدد شورای شهر از شهردار سنندج


به گزارش ایرنا در این مطلب آمده است: فروردین ماه امسال بود که شورای شهر سنندج و در زمان ریاست 'جلال شریعتی' بر این شورا به دلیل عدم قانع شدن از جواب های 'کامیاب شادمان' شهردار سنندج در جلسات پرسش از شهردار، تصمیم به استیضاح وی گرفتند.
'سیدغریب سجادی' رییس فعلی شورای شهر سنندج با همکاری دیگر اعضا با طرح سوال 18 صفحه ای از شهردار سنندج موفق شدند جلسه اول طرح سوال شهردار سنندج را برگزار کنند که خود با حواشی بسیاری همراه بود.
سجادی در این جلسه گفته بود این سوالات ابهامات و دغدغه های کل اعضای شورا به عنوان نماینده مردم است و در آن هیچ قصد و غرض شخصی وجود ندارد.
او سوالات و ابهامات خود را در قالب حدود 17 بند اعلام کرد و گفت: عدم توجه به زیرساخت های حوزه فرهنگی، روند کند میزان اجرایی کردن برنامه ها براساس افق توسعه مدیریت شهری، توزیع ناعادلانه اعتبارات و امکانات در سطح شهر، عدم اجرای برخی از مصوبات شورا، عدم کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز، وجود برخی ابهامات و تخلفات صورت گرفته در حوزه املاک و عدم عمل به مفاد قرارداد منعقده میان شهرداری و شرکت خدماتی امید جوان را از جمله ابهامات و دغدغه های خود و دیگر اعضای شورا ذکر کرد.
سجادی از استخدام 200 نفر توسط شهردار سنندج از زمان آغاز فعالیتش نیز انتقاد کرد و گفت: شهردار به رسانه ها گفته است اگر نیرو به من تحمیل شود استعفا می دهم اما نیرو استخدام شده و هیچ واکنشی نشان نداده است در حالی که شهرداری برای پرداخت حقوق پرسنلش با مشکل مواجه است.
'کامیاب شادمان' شهردار سنندج نیز در این جلسه از تحویل گرفتن مجموعه ای ناخوش و مریض احوال سخن به میان آورده بود که مشکلات زیادی داشته است و در این مدت به سمت شفاف سازی و سالم سازی حرکت کرده، اما نباید انتظار داشت مشکلات شهرداری یک شبه برطرف شود.
شهردار سنندج در آن جلسه به صراحت گفته بود که اگرچه فعالیت در شهرداری برایم یک افتخار است اما اگر اعضای شورا تشخیص می دهند من توان انجام کار ندارم اصراری به ادامه فعالیت ندارم.
نهایتا با برگزاری جلسه استیضاح 'کامیاب شادمان' در روز 29 فروردین ماه، شهردار سنندج با کسب 6 رای موافق و 7 رای مخالف در سمت خود ابقا شد. (برای برکناری شهردار رای مخالف دو سوم اعضای شورا الزامی است.)
حال با گذشت نزدیک به 9 ماه از جلسه استیضاح شهردار سنندج، شورای شهر سنندج با توجه به عدم اقناع از جلسات پرسش و پاسخ از شهردار تصمیم به طرح سوال از شهردار سنندج گرفته‎اند.
محور سوالات شورای شهر سنندج در جلسه پرسش و پاسخ از شهردار عبارتند از عدم اجرای مصوبات شورای شهر از سوی شهرداری سنندج، عدم رعایت اولویت ها در اقدامات عمرانی، مشکلات مدیرتی در جذب و جابجایی نیروها، عقد توافق ‎نامه هایی که باید شورای شهر بر اساس قانون در آن دخیل می‎بود که بدون هماهنگی با این شورا از سوی شخص شهردار انجام گرفته است، عدم توجه به مناطق منفصل و حاشیه نشین علی رغم قول شهردار در جلسات مکرر و همچنین مشکلات عمده شهری به ویژه شهرک بهاران سنندج از محورهای سوالات شورای شهر سنندج از شهردار خواهد بود.
بر اساس اعلام شورای شهر سنندج، جلسه پرسش و پاسخ از 'کامیاب شادمان' شهردار سنندج روز شنبه 14 آذر در محل شورای شهر سنندج برگزار خواهد شد.
باید منتظر ماند و دید که شهردار سنندج برای سوالات طرح شده چه پاسخ‎هایی را ارائه خواهد کرد و اگر شورای شهر قانع نشوند دومین جلسه استیضاح شادمان در کمتر از یکسال برگزار می‎شود.
همچنین این سوال نیز مطرح خواهد شد که آیا با تغییر شهردار فعلی و آمدن فردی جدید این مشکلات تمام و کمال حل خواهد شد و مشکلات عدیده شهری یکی پس از دیگری کم خواهد شد؟ چه گزینه‎هایی برای تصدی‎گری شهردار سنندج مناسب است که بتواند در کنار مردم و برای مردم حرکت کند؟ این سوالات و سوالات دیگری در ذهن خوانندگان و شهروندان سنندجی وجود دارد که باید تا جلسه روز شنبه و جلسات بعدی شورای شهر و شهردار و استیضاح احتمالی شهردار صبر کرد تا جواب‎های قانع کننده‎ای برای آنها از سوی مسئولین شهری یافت.
6108/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زریوار خبر: شورای شهر و طرح سوال از شهردار