سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای طرح ساماندهی معتادان خیابانی/ جمع‌آوری ۲۷۴۰ معتاد


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سعید نوروزی معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران به همراه لیلا بشیری کارشناس مسئول مراکز اقامتی بهزیستی استان تهران از مرکز بهبودی اقامتی خانه دوست یاران منطقه 18 بازدید نمودند.

علی‌حسین کایکانی مدیر مرکز خانه دوست یاران با اشاره به ظرفیت این مرکز تصریح کرد: این مرکز ظرفیت پذیرش 80 نفر از معتادان و مددجویان را دارد که البته با اجرای طرح ساماندهی معتادان خیابانی، هم‌اکنون 120 نفر در این مرکز پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای پذیرش مددجویان و معتادان شرایط خاصی پیش‌بینی شده است، گفت: معتادان و مددجویان از سن 20 سال تا 55 سال به صورت خودمعرف در این مرکز پذیرش می‌شوند.

کایکانی با اشاره به مدت زمان حضور مددجویان و معتادان در مرکز تصریح کرد: 28 روز مدت زمان حضور معتادان در این مرکز است که البته با تشخیص کمیته درمان، تا سه ماه قابل تمدید است.

مدیر مرکز خانه دوست یاران منطقه 18 با اشاره به فعالیت معتادان بهبودیافته و درمان شده در کارگاه دوزندگی در مرکز تصریح کرد:‌ هم‌اکنون تعدادی از معتادانی که بهبود یافته‌اند، در این کارگاه مشغول فعالیت هستند و از حقوق و مزایا برخوردار هستند.

به گزارش فارس، سعید نوروزی معاون پیشگیری استان تهران نیز با اشاره به طرح ساماندهی معتادان خیابانی تصریح کرد: در تاریخ 31 شهریور سال جاری در وزارت کشور، طرح اشاره شده تهیه شد.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی نیز به عنوان یکی از سازمان‌های اجراکننده طرح است و در واقع ساماندهی 3 هزار معتاد خیابانی به سازمان بهزیستی سپرده شده است.

نوروزی گفت: طرح ساماندهی معتادان خیابانی از 24 آذرماه سال جاری آغاز شده است و در واقع مرحله اول آن تا تاریخ 6 دی‌ماه به پایان رسیده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران افزود: در مرحله نخست طرح ساماندهی معتادان خیابانی 3 هزار و 512 نفر جمع‌آوری و درنهایت 2 هزار و 740 نفر در مراکز سازمان بهزیستی ساماندهی شده‌اند.

وی تصریح کرد: 671 نفر نیز از 3 هزار و 512 نفر به دلیل اینکه متکدی بوده، به مراکز دیگر انتقال داده شده‌اند.

نوروزی با اشاره به اینکه به زودی معتادان بهبودیافته پس از ترخیص از مراکز بهزیستی، در طرح بهاران شهرداری شرکت خواهند کرد، گفت:‌ در این طرح، شهرداری تهران با استقرار مکان‌هایی، مشکل اشتغال معتادان بهبودیافته را مرتفع خواهد کرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته قرار است 44 مجتمع بهاران برای ساماندهی معتادان بهبودیافته در شهر تهران ایجاد شود.

وی در پایان با اشاره به آمار مصرف شیشه در استان تهران گفت: نیمی از تخت‌های بیمارستان‌های روانی از معتادان شیشه‌ای هستند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/GKMPRV


ویدیو مرتبط :
طرح جمع آوری وسپس آزادسازی معتادان!!!!!!!!!