سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وجود ۲۸۰ مدرسه استیجاری در تهران/ ثبت‌نام ۳۳ هزار دانش‌آموز اتباع/ نقشه خطرپذیری ۲۶۰ مدرسه تهران تهیه شد


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، امروز در نشست خبری که در ساختمان این اداره کل برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که وضعیت مدارس استیجاری تهران چگونه است، اظهار داشت: از 2 هزار و 200 ساختمان آموزشی که در تهران داریم، 280 مدرسه آن استیجاری است.

وی افزود: تعدادی از این مدارس استیجاری به شکل خانه‌مدرسه اداره می‌شوند و به‌دلیل نیاز آموزش و پرورش در اجاره بوده‌اند و آن دسته که قابل بهره‌برداری باشد را تملک می‌کنیم و از ساختمان‌های متروکه برای جایگزینی این مدارس استیجاری استفاده می‌شود.

چهاربند در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموز اتباع در مدارس تهران، خاطرنشان کرد: تا پایان هفته گذشته 33 هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس ثبت‌نام شدند که 98 درصد آنها افغانی هستند و تعداد کمی اتباع عراق و کشورهای اسلامی هستند.

وی افزود: دو مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه نیز برای کودکان کار در تهران در نظر گرفته شده است که در طول 3 سال آینده، قادر خواهیم بود 4 هزار کودک کار را در این مدارس منطبق کنیم و تلاش می‌کنیم ظرفیت پذیرش آنها فراهم شود؛ اکنون 53 درصد کودکان کار افغانی هستند.

چهاربند با بیان اینکه در مجموع 33 هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس ثبت‌نام شده‌اند و هزار و 500 نفر آنها فاقد مدارک هویتی بودند، تصریح کرد: اگر دانش‌آموزی در سن قانونی تحصیل باشد، حتماً در مدارس ثبت‌نام می‌شود، ضمن اینکه هیچ ممنوعیتی برای ثبت‌نام اتباع بیگانه در مدارس نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه کنترل آسیب‌های اجتماعی اعم از اعتیاد و دیگر موارد درون مدرسه و اطراف محیط‌های آموزشی چگونه انجام می‌شود، گفت:‌ اعتیاد جامعه را تهدید می‌کند و محدود به محیط مدرسه نیست، ضمن اینکه رویکرد در آموزش و پرورش، رویکرد پیشگیری است و خانواده، دانش‌آموز و مربیان را تحت آموزش قرار می‌دهیم.

وی افزود: اینکه خانواده دانش‌آموزی اعتیاد داشته باشد، نمی‌توانیم از رفت و آمد آن دانش‌آموز به مدرسه ممانعت کنیم؛ به دنبال این هستیم با تشدید آیین نامه انضباطی محیط مدرسه را از این نوع آلودگی پاک نگه داریم.

چهاربند با اشاره به اینکه 260 مدرسه در تهران مکان‌یابی و نقشه خطرپذیری آنها آماده شده است، عنوان کرد: این مدارس در الویت نظارت و پایش هستند و تلاش می‌کنیم محیط داخل و اطراف مدرسه را پاک نگه داریم.

وی ادامه داد: هیچ یک از مراجع قانونی تاکنون گزارش رسمی از اعتیاد دانش‌آموزان ارائه نداده است و گزارش رسمی تأیید‌شده در این خصوص وجود ندارد؛ آمارهایی از سوی نهادها اعلام می‌شود که از نظر آموزش و پرورش رسمیت ندارد، از طرفی آموزش و پرورش با نگاه خوش‌بینانه و ساده به این پدیده نگاه نمی‌کند و اگر مواردی از اعتیاد دانش‌آموزان مشاهده شود، به واحدهای مشاوره ارجاع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص اذیت و آزار دانش‌آموزان در مدرسه تأکید کرد: شدیدترین مجازات در صورت احراز تخلفاتی هم‌چون تنبیه بدنی و اذیت و آزار دانش‌آموزان اعمال می‌شود، اما برخی اوقات ممکن است این اتهامات در مراجع قضایی محرز نشود، اما اگر چنین موضوعاتی وجود داشته باشد، قاطعانه با آنها برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در منطقه هرندی دبیرستان دخترانه وجود ندارد، اظهار داشت: در این منطقه 2 مدرسه در 4 سال گذشته منحل شده است، زیرا حدنصاب دانش‌آموز در آنجا پایین است و متأسفانه دانش‌آموزان در دوره متوسطه ترک تحصیل می‌کنند.

چهاربند افزود: دو ساختمان آموزشی که در مرحله هرندی منحل شده بود، تصمیم به ترمیم و بازگشایی آن گرفته شد تا شعاع دسترسی دختران در این محله کوتاه شود، ضمن اینکه برای سال تحصیلی آینده، شعاع دسترسی به مدرسه را 700 متر درنظر گرفته‌ایم و 2 مدرسه در آن حوالی را آماده بهره‌برداری می‌کنیم.

وی درخصوص آموزش تربیت جنسی دانش‌آموزان در مدارس تصریح کرد: رویکرد و استراتژی آموزش و پرورش تهران این است که از طریق ارتقای مهارت اولیای دانش‌آموزان این کار را دنبال کنیم، زیرا تعداد نیروی مشاور مدارس محدود است و این موضوع از جمله مواردی است که مدرسه و اولیا باید با یک رویکرد به آن بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص شیوع شپش سر دانش‌آموزان، تصریح کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، مدارس تحت مراقبت است و موارد محدودی از شپش سر مشاهده شد که آنها ارجاع و تحت کنترل قرار دارند؛ مشکل حادی در این خصوص در مدارس وجود ندارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/FXATLA


ویدیو مرتبط :
حضور دانش اموزان خیر مدرسه ادیب تهران در مشکین شهر