سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش 19 درصدی مرگ ناشی ازحوادث كارگاهی در مازندران


علی عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام خبر فوق، گفت: تعداد جانباختگان حوادث كارگاهی در سال 93 حدود 80 نفر بود.
وی در ارتباط با وضعیت تاهل جانباختگان خاطرنشان كرد: 74 نفر از مجموع 95 مردی كه در سال گذشته براثر حوادث كارگاهی جان خود را از دست داده اند، متاهل بوده اند و 88 نفر از آنان دارای تابعیت ایرانی و بقیه نیز دارای ملیت غیر ایرانی(افغان) هستند.
** سقوط از بلندی، بیشترین عامل مرگ در حوادث كارگاهی
عباسی با بیان اینكه براساس آمارها در سال های متوالی، عمده دلایل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است ، تصریح كرد: در سال گذشته 53 مورد مرگ در اثر حوادث كار به دلیل سقوط از بلندی و 18 مورد نیز برق گرفتگی ، 15 مورد اصابت جسم سخت و 9 مورد هم مربوط به سایر است.
به گفته مدیركل پزشكی قانونی استان مازندران، شهریور و تیر ماه هر كدام با 14 مورد بیشترین ماهی بود كه در آن حادثه رخ داد و بیشترین میانگین سنی متوفیان بین سنین 31 تا 40 سال با 29 مورد و سنین كمتر از 20 سال با 7 مورد فوتی به ثبت رسید.

** ساری با 14 مورد مرگ در صدر
مدیر كل پزشكی قانونی استان مازندران اظهار داشت: در سال گذشته به ترتیب شهرستان های ساری با 14 ، آمل با 13 و بابل با 12 مورد مرگ بیشترین و شهرستان های عباس اباد و فریدونكنار هر كدام با یك مورد فوتی، كمترین موارد مرگ دراثر حوادث كار را به خود اختصاص داده اند.
این مقام اجرایی استان، بیشترین حوادث حاصل از كار را در بخش ساختمان عنوان كرد و گفت: ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در كار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی كه اتفاق افتاده، از مهمترین راهكارها در راستای كاهش این گونه حوادث است.
ساختمان سازی در سالهای اخیر به بخش عمده فعالیت اقتصادی در استان مازندران تبدیل شده به طوریكه در هر كوی و برزن، ساختمانهای نیمه كاره و یا در حال ساخت مشاهده می شود كه برخی از این واحدهای بلند مرتبه در كوچه های با عرض هشت یا 10 متر ساخته می شود.
عمده این ساختمانها نیز به صورت سنتی داربست شده و مصالح بدون رعایت مسائل ایمنی حمل و نقل می شود و این موضوع مرگ در حوادث كارگاهی را افزایش داده است .
7329/1899/1042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش 19 درصدی تولید گندم در سال جاری