سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هدست واقعیت مجازی انحصاری سونی شاید در پاییز امسال به بازار بیاید


هدست واقعیت مجازی انحصاری سونی شاید در پاییز امسال به بازار بیایدمجله سخت افزار/ سال جاری میلادی قطعاً سال سرنوشت سازی برای صنعت سرگرمی و به خصوص دنیای بازی های کامپیوتری خواهد بود. چرا که در این سال نخستین هدست های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی راهی بازار خواهند شد و رقابت اصلی خود در این میدان نوین را آغاز خواهند کرد. در این میان سه هدست واقعیت مجازی Oculus Rift (محصول شرکت Oculus که در طی همکاری با فیسبوک طراحی شده است) ، HTC Vive (محصول مشترک شرکت Valve و HTC) و همچنینPlay Station VR (محصول انحصاری شرکت سونی که برای کنسول PS4 ارائه خواهد شد) موج نخست ابزار های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی بازار را تشکیل داده اند و در کل شانس بسیار بیشتری برای موفقیت نسبت به رقبا دارند. بر طبق اطلاعاتی که پیش از این از گوشه و کنار به گوش می رسید، قرار بر این بود که در ابتدای سال 2016 میلادی هدست Oculus Rift به بازار عرضه شود و پس از آن نیز نوبت به حضور دو رقیب دیگر نامبرده در بازار برسد. با این حال بر اساس اطلاعات جدیدی که در این زمینه وجود دارد به نظر می رسد که لا اقل در مورد محصول انحصاری سونی یعنی هدست واقعیت مجازی Play Station VR شاهد نوعی تاخیر در فرآیند عرضه شدن این محصول به بازار خواهیم بود.

بر اساس اطلاعاتی که پیش از این وجود داشت ابتدا قرار بر این بود که هدست واقعیت مجازی Oculus Rift در نخستین ماه های سال 2016 میلادی به بازار عرضه شود و هدست واقعیت مجازی Play Station VR نیز در نیمه ی نخست سال جاری میلادی به ملاقات چشم انتظاران خود بیاید. با این حال همان گونه که در ماه گذشته شاهد بودیم هدست واقعیت مجازی Oculus Rift اندکی دیر تر از آن چه در ابتدا تصور آن می رفت به بازار عرضه خواهد شد و بنا بر این چندان دور از انتظار نبود که هدست واقعیت مجازی Play Station VR نیز در موعد مقرر (یعنی در نیمه ی نخست سال جاری میلادی) به بازار عرضه نشود. در این میان به تازگی یکی از فعالان حاضر در عرصه ی توزیع و پخش بازی های کامپیوتری و تمامی ابزار ها و لوازم مربوط به آن یعنی مدیر اصلی فروشگاه های گیم استاپ به طور ضمنی به تایید این موضوع پرداخته است که هدست واقعیت مجازی انحصاری سونی یا همان Play Station VR در فصل پاییز سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. در واقع آقای پال رینز ضمن گفتگوی اخیر خود با فاکس بیزینس به این نکته اشاره کرده است که او و همکارانش هم اکنون خود را برای عرضه کردن مهم ترین محصولات حاضر در دنیای واقعیت مجازی سال جاری یعنی سه هدست Oculus Rift ، HTC Vive و Play Station VR آماده می کنند.

بنا بر اظهارات آقای رینز او و همکارانش برای انتشار محصولات مذکور کاملاً آماده هستند و این امر با برنامه ریزی های صورت گرفته در موعد مقرر به انجام خواهد رسید. به این ترتیب آن ها هدست واقعیت مجازی سونی یعنی Play Station VR را در فصل پاییز عرضه خواهند کرد و در حال برنامه ریزی برای عرضه کردن دو محصول دیگر به بازار در وقت مقتضی هستند. بنا بر این با توجه به سخنان آقای رینز باید گفت که هدست واقعیت مجازی سونی برخلاف برنامه ریزی ابتدایی صورت گرفته، در نیمه ی نخست سال جاری میلادی عرضه نخواهد شد و در نیمه ی دوم امسال و احتمالاً در ماه های پایانی فصل پاییز و در حول و حوش فصل تعطیلات پایان سال در اختیار چشم انتظاران این ابزار قرار خواهد گرفت. امری که با توجه به تاخیر در زمان انتشار هدست Oculus Rift چندان هم عجیب و دور از انتظار جلوه نمی کند. در واقع می توان ادعا کرد که بسیاری از انتظاراتی که چشم انتظاران دنیای واقعیت مجازی از محصولات مورد علاقه ی خود در این عرصه داشتند، در همین ابتدای کار در حال رنگ باختن است. چرا که پیش از این با مشخص شدن قیمت نهایی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift که تقریباً چیزی نزدیک به دو برابر رقم از قبل پیش بینی شده برای این محصول به شمار می رفت، بسیاری از چشم انتظاران این هدست از خرید این محصول نا امید شدند و اکنون با به تاخیر افتادن زمان انتشار هدست واقعیت مجازی سونی (که البته هنوز به طور رسمی توسط این شرکت تایید نشده است) چنین وضعیتی برای علاقمندان هدست Play Station VR نیز قابل مشاهده است و احتمالاً آن ها می باید زمان بیشتری را برای آگاهی از قیمت نهایی این محصول انتظار بکشند. به هر حال این گونه که از شواهد امر پیداست بخش مهم رقابت میان ابزار های شاخص مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی را باید در سال 2017 میلادی انتظار بکشیم و در واقع آغاز نبرد در این میدان نوظهور ، بر اساس شواهد موجود چیزی نزدیک به یک سال به تاخیر افتاده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مجله سخت افزار


ویدیو مرتبط :
جعبه گشایی هدست HTC Vive بهترین هدست واقعیت مجازی