سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سازمان ملل از ورود نخستین کاروان کمک رسانی به استان تعز یمن خبر داد


سازمان ملل از ورود نخستین کاروان کمک رسانی به استان تعز یمن خبر دادایرنا/ کمیته پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که برای نخستین بار موفق شده است در هماهنگی با کمیته امداد دولت یمن محموله هایی ازکمک های اولیه و فوری مردم استان تعز را به این استان ارسال کند.

یوهانس ون درکلاو کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که این نهاد در اوائل هفته جاری موفق شده است 13 کامیون حامل کمک های اولیه فوری را به استان تعز یمن برساند.
سرپرست نهاد مذکور این عملیات را نخستین عملیات موفقیت آمیز این نهاد درطول یک سال گذشته ذکر کرده که طی آن توانسته است در هماهنگی با کمیته اعلای امداد یمن محموله هایی را مستقیما از عدن به این استان ارسال کند.
بر همین اساس قرار است 13 کامیون دیگر نیز بزودی راهی منطقه صبیر الموادین در جنوب این استان شده و در میان 500 خانواده یمنی دراین منطقه توزیع شود.
ون درکلاو با اشاره به این که در حال حاضر حدود 555 هزار نفر از آوارگان یمنی یعنی نزدیک به یک چهارم از مجموع شمار این آوارگان در استان تعز سکونت دارند، یادآور شده است که کمک رسانی های اخیر این کمیته تاکنون فقط توانسته است 7500 نفر از این آوارگان را در دو منطقه تحت پوشش قرار دهد .
وی ابراز امیدواری کرده است که با گشوده شدن جاده های ورود به این استان، کمیته مذکور در آینده نزدیک قادر خواهد بود روند کمک رسانی ها در این استان را تسریع کند.
این در حالیست که فرستاده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد آتش بس در یمن از روز 10 آوریل (22 فروردین) برقرار می شود و هشت روز پس از آن نیز دور دیگری از مذاکرات صلح در کویت آغاز خواهد شد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
کشتی کمک های غذایی سازمان ملل به یمن، تغییر مسیر داد