فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



وضعيت آب‌رساني ايلام به حالت عادي بازگشت


ميزان/ معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون تصفيه‌خانه و روند آب‌رساني در شهر ايلام به حالت عادي برگشته و ظرفيت توليد تصفيه‌خانه 20 درصد بيشتر از وضعيت نرمال است.

حميدرضا تشيعي که امروز يکشنبه براي بازديد از تاسيسات آسيب‌ديده از سيل آب و فاضلاب به استان ايلام سفر کرده است، با بيان اين مطلب گفت: به‌رغم افزايش کدورت آب ورودي به تصفيه‌خانه پس از وقع سيل و رسيدن اين ميزان به حدود 50 هزار واحد، اين تصفيه‌خانه در کمتر از 24 ساعت وارد مدار شد و در همان روز اول وقوع سيل واحدهاي تصفيه‌خانه با 70 درصد ظرفيت فعاليت خود را آغاز کردند.

وي ادامه داد: در ساعات پاياني روز پنجشنبه روند آب رساني از چشمه‌هاي "گل‌گل" که يکي از منابع اصلي تامين آب ايلام است، نيز از سر گرفته شده و سرانجام در روز جمعه تصفيه‌خانه آب ايلام به وضعيت نرمال بازگشته و با 100 درصد ظرفيت وارد مدار توليد آب شد.

تشيعي با بيان اينکه ميزان توليد آب در تصفيه‌خانه ايلام در شرايط عادي حدود 750 ليتر در ثانيه است، افزود: با توجه به اينکه مردم در منازل خود مشغول شستشوي آثار برجاي مانده از سيل هستند، بنابراين ظرفيت توليد را به حدود 1000 ليتر در ثانيه افزايش داده‌ايم.

وي تصريح کرد: هم‌اکنون حدود 95 درصد شبکه آب ايلام آب‌دار شده و فقط 5 درصد شبکه به دليل آسيب ديدگي و آب بردگي از مدار خارج است که تلاش همکاران براي ترميم اين مشکل ادامه دارد.

تشيعي در خصوص روند پشتيباني از ايلام در هنگام بروز سيل گفت: ستاد بحران شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در روز پنجشنبه و همان ساعات اوليه وقوع سيل در استان ايلام اعلم آماده باش کرد و 12 دستگاه تانکر آب رساني سيار به همراه 100 هزار آب بسته‌بندي شده از 11 شرکت آب و فاضلاب به شهر ايلام ارسال شد و خوشبختانه با اين اقدام توانستيم آب شرب مورد نياز مردم در زمان قطعي موقت آب در شبکه را تامين کنيم.

وي افزود: مهم‌ترين مشکل تامين آب، مربوط به محدوديت برداشت آب از دريچه‌هاي سد ايلام بود که به دليلي کدورت بيش از حد آب در دريچه‌هاي سد، امکان انتقال آب سد براي ساعاتي متوقف شد، اما با استفاده از پمپ‌هاي شناور توانستيم از داخل مخزن سد آب مورد نياز براي تصفيه‌خانه را انتقال دهيم.

وي تصريح کرد: نياز است سامانه‌هاي شناور با ظرفيت قابل اطمينان در تمامي سدهاي تامين کننده آب شرب شهرها تامين کنيم تا به هنگام بروز سيل و بالا رفتن کدورت در دريچه‌ها بتوانيم از نقاط ديگر سد آب مورد نياز شهرهاي آسيب‌ديده را تامين کنيم.

معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در خصوص رسيدگي به وضعيت روستاهاي آسيب‌ديده از سيل گفت: در اين حادثه، شبکه آب‌رساني به 100 روستا دچار آسيب شده بود که مشکل 40 روستا بر طرف شده و شبکه آب‌رساني 20 روستا نيز تا فردا ترميم خواهد شد.

وي ادامه داد: متاسفانه در اثر سيل خطوط انتقال و شبکه آب بقيه روستاها آسيب جدي ديده که تا زمان برطرف شدن مشکل، آب رساني به اين روستاها از طريق تانکر انجام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
بازگشت قیمت لبنیات به حالت سابق