فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بزرگداشت «سردار تفحص» در گلزار شهدای تهران


به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد شهادت فرمانده تفحص شهدا، «شهید علی محمودوند»، امروز پنجشنبه 29 بهمن ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت 15 و با بیان خاطراتی از شهید توسط جمعی از همرزمان و دوستان او در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برقرار خواهد بود.

شهید «علی محمودوند» در سال 1343 در روز هفدهم صفر ماه قمری در تهران متولد شد. تحصیلاتش را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد. با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت بسیج مسجد درآمد و با شوری وصف‌ناشدنی به فعالیت مذهبی پرداخت؛ تابستان سال 1361 همزمان با شروع عملیات رمضان در 17 سالگی به جبهه رفت و کارش را در گردان تخریب لشگر 27 محمدرسول‌الله (ص) آغاز کرد.

در عملیات والفجر مقدماتی همراه گردان حنظله به منطقه فکه رفت و از ناحیه دست مجروح شد؛ در عملیات والفجر 8 نیز برای همیشه پایش را از دست داد و با وجود 70 درصد جانبازی (شیمیایی، اعصاب، قطع پا و با 25 ساچمه در دست) باز هم به دفاع از میهن اسلامی پرداخت.

او در سال 1367 ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد، علی به علت علاقه خاص به نظام جمهوری اسلامی به عضویت نهاد مقدس سپاه درآمد. او در سال 1371 بعد از شهادت سیدعلی موسوی به یاری برادران گروه تفحص شتافت و 8 سال در میان خاک‌های تفتیده جنوب برای یافتن پیکر شهداء تلاش کرد، به گونه‌ای که دو مرتبه پای مصنوعی خود را بر اثر کار زیاد از دست داد.

فرمانده دلیر گروه تفحص لشگر27 محمدرسول‌الله (ص) سرانجام در تاریخ 22 بهمن‌ماه سال 79در منطقه فکه بر اثر انفجار مین در جرگه شهیدان قرار گرفت. علی در سن 36 سالگی تنها پسرش عباس را که نابینا و فلج بود، به همراه دخترش در نزد ما به یادگار گذاشت. پیکر پاک این شهید بزرگوار را طبق وصیت او در قطعه 27 بهشت‌ زهرای تهران به خاک سپردند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حضور سردار جواد درویش وند در گلزار شهدای خرم آباد