فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایش آثار هنرمندان ۳ نسل در نگارخانه «مژده»


به گزارش خبرگزاری فارس، مژده طباطبایی مدیر گالری مژده درباره برگزاری نمایشگاه «منتخب مژده» به عنوان اولین نمایشگاه گالری پس از بازسازی اظهار داشت: آثار این نمایشگاه را از مجموعه داران هنری گرفته‌ام، هدفم گردش سرمایه در مارکت هنرهای تجسمی است. کلکسیونرها باید متوجه ترقی قیمت آثاری که در زمان گذشته به قیمت خریده بودند شوند و ببینند که پس از مدتی قیمت آثارشان چندین برابر شده و افزایش قیمت‌ها را به صورت ملموسی حس کنند و تشویق شوند تا مجددا وارد مارکت شوند و با سرمایه حاصل از فروش آثار، کارهای جدیدی را خریداری کنند. در سه ماه اخیر مارکت هنرهای تجسمی دچار رخوت شده، سعی من در برگزاری این نمایشگاه آن است که حرکتی در حد توان خودمان در گردش این چرخه بوجود آوریم.

وی ضمن اعلام این که سه اثر در روز افتتاحیه خصوصی و سه اثر در افتتاحیه عمومی نمایشگاه «منتخب مژده» تاکنون به فروش رسیده است، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که در مجموع تاکنون شش اثر از این مجموعه به فروش رسیده است. البته لازم به توضیح است که قیمت های آثار کارشناسی شده و به صورت تعدیل و مناسب انتخاب شده است به شکلی که هم خریدار احساس رضایت می کند و هم فروشنده از فروش اثر احساس خوبی دارد. اگر نقش واسطه گری گالری ها به این شکل تعریف شود فکر می کنم بتوان مارکت هنر را از رکود خارج کرد.

استاد منوچهر نیازی که تا به حال در 146 نمایشگاه انفرادی و بیش از 250 نمایشگاه گروهی در گالری‌های معتبر تهران و کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، چین، کره، فرانسه، ایتالیا نقاشی‌هایش را به تماشا گذاشته است، در این نمایشگاه با اثری با عنوان «زمان آینده» با تونالیته رنگ‌های قرمز و مشکی در ابعادی بزرگ حضور دارد، وی درباره اثرش گفت: «لایه اوزون به اندازه آمریکای شمالی سوراخ شده است و این مسئله پیام بدی را با خود به همراه دارد، آینده بدی در انتظار دنیا خواهد بود. به مرور زمان خورشید نمی تواند نوری که به زمین می‌تاباند را تنظیم کند و گرما بسیار زیاد می‌شود. این اثر در واقع از آینده می‌گوید، کار حالتی آبسترکت دارد و فیگورها در آن حس می‌شود. در آثار تازه‌ام زمان اهمیت زیادی برایم دارد و موضوعات مورد نظرم مانند آب شدن یخ‌ها، از بین رفتن زمین سرگردانی انسانها را تصویر می‌کنم.

در منتخب مژده آثارى از زنده یاد هوشنگ پزشک‌نیا، احمد اسفندیاری، جواد حمیدى، مهدى سحابى پیشکسوتان تثبیت شده مانند منوچهر نیازى، سونیا بالاسانیان، رضا درخشانى و جوان‌ترها داریوش قره زاد، شهریار احمدى به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا دهم آذر ماه در گالری مژده به نشانى سعادت‌آباد، علامه شمالى، کوچه هجدهم شرقى، پلاک ٢٧ دایر است.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
آثار هنرمندان نقاش در نگارخانه لاله