فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



معاون وزیر: کمبود نیروی متخصص مشکل مهم آموزش و پرورش استثنایی است


به گزارش ایرنا، مجید قدمی روز یکشنبه در حاشیه همایش فصل حضور در گفت و گو با خبرنگاران در بوشهر افزود: براساس هماهنگی های صورت گرفته تلاش می شود نیروی انسانی مجربی جایگزین این افراد شوند.
وی با اشاره به اینکه برای تامین نیروی انسانی متخصص به دنبال مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم اظهار کرد: در آزمون استخدامی جدید 125 نفر جذب این سازمان آموزش و پرورش استثنایی شدند که با توجه به آمار بازنشستگان این سازمان ناچیز است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شمار کارکنان این مدارس در کشور را 22هزار نفر اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر 127 هزار و 950 نفر معادل 1 درصد از 13 میلیون دانش آموز کل کشور در یک هزار و 600 مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.
وی یادآور شد: هزینه سرانه هردانش آموزاستثنایی چهار تا پنج برابر یک دانش آموزعادی است که مجموع خدمات ارائه شده به این گروه از دانش آموزان به صورت رایگان است.
قدمی در باره طرح سنجش سلامت تحصیلی دانش آموزان گفت: یک میلیون و 200 هزار دانش آموز زیر پوشش طرح سنجش سلامت
قرار گرفتند که در قالب این طرح نزدیک به هفت هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در گروههای مختلف شناسایی و به مدارس استثنایی معرفی و دانش آموزان ناشنوا و نابینا نیز به مدارس عادی معرفی و زیر پوشش آموزشهای تلفیقی قرار گرفتند.
وی اظهارکرد: همچنین در قالب طرح سنجش سلامت تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان نزدیک به 29 هزار دانش آموز دیرآموز نیز شناسایی و در کنار دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل شدند.
قدمی افزود: دراین ارتباط براساس هماهنگی های انجام شده با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معلمان این گروه از دانش آموزان آموزشهای لازم در زمینه آشنایی با نحوه تعامل و آموزش به دانش آموزان دیرآموز را فرا می گیرند.
وی در مورد خدمات آموزش و پرورش استثنایی به این دانش آموزان گفت: طرح خدمات حمایتی به دانش آموزان استثنایی از جمله این طرحها است که در این ارتباط خدمات دارویی، واکر، سمعک، ویلچیر و جراحی های لازم ارائه می شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: امسال برای طرح خدمات حمایتی دانش آموزان استثنایی 30 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که تاکنون 15 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته کتابهای درسی دانش آموزان استثنایی بموقع در اختیار آنها قرار گرفت و برای دانش آموزان نیمه نابینا نیز تبلت به صورت رایگان تهیه شده است.
وی یادآور شد: همچنین در تابستان گذشته سه هزار نفر از دانش آموزان استثنایی کشور زیر پوشش برنامه های پرورشی و ورزشی قرار گرفتند.
6047/6043

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
معاون وزیر آموزش و پرورش در میمه