سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



توصيه هايي به نوجوانان و جوان هايي که خيلي زود مايوس مي شوند


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.10 - 18:50

توصيه هايي به نوجوانان و جوان هايي که خيلي زود مايوس مي شوند

خراسان/ براي همه ما اتفاق مي افتد که گاهي از وضعيت فعلي مان خسته و مايوس مي شويم و با اين که براي رسيدن به هدفي مشخص تلاش مي کنيم؛ از ادامه راه دلزده و نااميد مي شويم. اين احساس در دوران نوجواني و جواني بيشتر از هر زمان ديگري احساس مي شود. در اين شرايط تنها کاري که بايد انجام دهيد ادامه دادن و پيوستگي در تلاش تان است. وقتي با شرايط کسل کننده اي روبه رو شديد و احساس کرديد از ادامه و پيگيري هدف دلزده هستيد به اين حقيقت بينديشيد که کسالت و دلسردي موضوعي کاملاً طبيعي است. کاري که شما بايد انجام دهيد توقف نکردن و ادامه دادن همان کارهايي است که شما را به هدف تان مي رساند. با اين حال رضا آذريان، روان شناس در ادامه اين مطلب توصيه هايي به شما براي حفظ انگيزه تان تا رسيدن به موفقيت دارد.
يک کار کوچک انجام دهيد
يک کار کوچک را آغاز کنيد و به پايان برسانيد؛ براي مثال ميز تحريرتان را مرتب کنيد، يک قبض يا رسيد را بپردازيد و يا ظرف ها را بشوييد. فقط به اين نياز داريد که کاري را آغاز کنيد. وقتي اين کار را تمام کرديد احساس مي کنيد آمادگي انجام کار هاي بعدي را هم پيدا کرده ايد؛ بنابراين وقتي حال و حوصله انجام هيچ کاري را نداريد يک کار کوچک را شروع کنيد تا پايان يافتن آن شما را بر سر شوق آورد.
خودتان را تنها ندانيد
حتي افراد بسيار موفق و مشهور هم در بعضي اوقات به دام بي انگيزگي مي افتند، اما تفاوت آن ها با ديگران در اين است که حتي در شرايط کسل کننده نيز دنبال راهي براي به کنترل درآوردن حال رواني شان هستند و اجازه نمي دهند احساسات شان جاي منطق را بگيرد؛ بنابراين براي به دست آوردن انگيزه تسليم احساسات زودگذر خود نشويد و بدانيد خيلي ها مانند شما اين احساس را تجربه کرده اند.
درباره هدف تان بيشتر مطالعه کنيد
هنگامي که کاري را آغاز مي کنيد، درباره فرآيند رسيدن به هدف تان تحقيق و مشورت کنيد. در چنين شرايطي شما از ميزان کاري که در پيش رو داريد و مشکلاتي که ممکن است با آن برخورد کنيد، آگاه خواهيد شد. گاهي اوقات توقع يا انتظار بي جا سبب کاهش انگيزه و هدر رفتن اشتياق و جديت اوليه فرد مي شود. با مديريت خواسته هايتان، مي توانيد از هدر رفتن نيروي حاصله از اشتياق جلوگيري کنيد و انگيزه و توانايي هايتان را تا پايان کار حفظ کنيد. دانستن اين موضوع که کساني که در موقعيت مشابه شما قرار داشته اند، چه کرده و چه مسيري را طي کرده اند و چه گام هايي برداشته اند، بسيار مفيد و آموزنده است. مي توانيد با تلفيق روش انتخابي آن ها و آن چه خود در ذهن داريد، روش کاري مناسبي را انتخاب و فعاليت خود را شروع کنيد. اين وضعيت، نگراني هاي شما را کاهش مي دهد و بهتر مي توانيد اوضاع کاري را کنترل کنيد؛ چه از بعد احساسي و چه از بعد عملي چون حداقل تا حدودي مي دانيد ديگراني که چنين راهي را رفته اند با چه وقايعي مواجه شده اند و اين آگاهي از بعد احساسي و عملي سبب تشويق و دلگرمي شما مي شود.
ميزان پيشرفت تان را اندازه گيري کنيد
براي به دست آوردن انگيزه و پيگيري دوباره اهداف، بهتر است قدري به عقب برگرديد و نقطه شروع فعاليت تان را بنگريد. شما در چه مرحله اي قرار داشتيد و حال به چه مرحله اي رسيده ايد؟ به ياد بياوريد چگونه ترس ها و موانع اوليه ابتدايي مسير رسيدن به هدف تان را با موفقيت پشت سر گذاشته ايد و حال در ميانه راه هستيد. وقتي پيشرفت تدريجي خود را مرور کنيد از موفقيتي که تاکنون به دست آورده ايد احساس لذت خواهيد کرد و انگيزه و اشتياق براي از سر گرفتن اهداف در شما به وجود خواهد آمد.
کار سخت تر را اول شروع کنيد
معمولا هنگامي که به کارهاي روزمره خود فکر مي کنيم به نوعي دچار نگراني مي شويم که کي و چگونه اين همه کار را انجام بدهيم. از سخت ترين کار شروع کنيد. هنگامي که سخت ترين کار موجود در فهرست را شروع کنيد و به پايان برسانيد، احساس مي کنيد بار سنگيني را از دوش تان برداشته ايد. در اين هنگام است که احساس آرامش بيشتري در وجود تان پديدار مي شود و بقيه روز اعتماد به نفس بيشتري خواهيد داشت و نگراني هاي روز مره تان، کاهش پيدا مي کند.
قوه خلاقيت خود را به کار بگيريد
کاغذي را برداريد و در بالاي کاغذ بنويسيد که دوست داريد در چه زمينه اي فعاليت کنيد. شايد هدف شما کسب درآمد بيشتر يا مبارزه با بيماري و به دست آوردن نهايت سلامتي باشد. اکنون 20 روش، ايده يا عقيده درباره موضوع مورد نظر بنويسيد. سعي کنيد 10 ايده ديگر به فهرست خود اضافه کنيد؛ البته همه اين ايده ها مفيد يا خوب نيستند. اکنون از قوه خلاقيت خود استفاده کنيد و ايده هايي را که در رسيدن به هدف براي شما مفيدند، پيدا کنيد. حسن اين کار اين است که نه تنها خلاقيت خود را به کار گرفته ايد، بلکه دريافته ايد تا چه حد خلاق هستيد؛ هم انگيزه انجام کار را در خود زنده کرده و هم از نظر روحي شرايط مناسبي براي خود فراهم کرده ايد.
تقويت انگيزه با برنامه ريزي اصولي
علاوه بر نکاتي که مطرح شد يکي از عوامل اصلي، ايجاد انگيزه در فرد، داشتن برنامه ريزي در زندگي آينده است. دکتر شهاب اکبريان، روانشناس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين که محرک دروني در انسان ها نقش مهمي در ايجاد انگيزه دارد، مي گويد: ايجاد محرک در فرد مي تواند به افزايش اميد در زندگي او منجر شود. اين روانشناس داشتن برنامه ريزي در زندگي را از ديگر عوامل ايجاد انگيزه در فرد دانست و گفت: انسان هايي با انگيزه هستند که براي آينده خود برنامه ريزي دارند و معمولا انسان هاي بي انگيزه فاقد برنامه ريزي هستند و هر روزشان مثل ديروز طي مي شود و در واقع مي توان گفت برنامه ريزي يکي از راه هاي افزايش انگيزه است. اکبريان با اشاره به نقش مثبت انديشي در افزايش انگيزه ادامه داد: انسان هاي مثبت انديش، نسبت به پيرامون خود و حوادث اطراف نگرش مثبتي دارند و همچنين با ديدي مثبت به آن ها مي نگرند. وي همچنين در خصوص افراد منفي نگر بيان کرد: اين افراد معمولاً همه حوادث را به زيان خود تعبير مي کنند و اين موضوع عامل اصلي نرسيدن اين افراد به اهدافشان است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
هر کی عضو گروه یخ زده هس بیاد زود زود زود