سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



اشتغال مادر چه اثری بر فرزندش می گذارد؟


باشگاه خبرنگاران/ محققان نشان داده‌اند که سطح سواد و تحصیلات مادران از زمان تولد بر سلامت کودکان تاثیرگذار است و کودکان مادرانی که سطح سواد پایین‌تراز دیپلم دارند کمی بیشتر امکان دارد با اختلالات کروموزمی به دنیا بیایند.

تحقیقی که در مجله زنان و زایمان منتشر شد نشان داد که بچه‌هایی که مادران آن‌ها دوره دبیرستان را تمام نکرده‌اند ممکن است به علت فشارهای اجتماعی-اقتصادی بیشتر امکان داشته باشد که با اختلالات کروموزومی و تلومرهای کوتاه‌تر به دنیا بیایند. تلومرها مجموعه‌ای از توالی‌های خاص تکرارشونده‌ی DNA هستند که رمز گذاری نشده‌اند و در انتهای کروموزوم‌های خطی قرار دارند. وظیفه آن‌ها پوشش و محافظت از کروموزوم‌ها است.

افراد با تلومرهای کوتاه‌تر ممکن است عمر کوتاه‌تری داشته باشند و بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های همچون دیابت، چاقی و سرطان باشند. البته طول تلومرها به طور طبیعی با افزایش سن کوتاه‌تر می‌شود اما تحقیقات حاکی از آن است که فشارهای زیستی و روانی بر سرعت روند کوتاه‌تر شدن تلومرها می‌افزاید.

مطالعات پیشین نشان داده‌اند که طول تلومرها به دلایل ژنتیکی و زیستی در نوزادان متفاوت است. پایین بودن سطح سواد مادران، کمبود مواد مغذی در دوران بارداری، استعمال دخانیات یا مواد مخدر در مادران از جمله این موارد می‌باشد. نتایج تحقیقی که در دانشگاه سیدنی انجام شد نشان داد کودکانی که تلومرهای کوتاه‌تری دارند ممکن است در سنین 8 سالگی مستعد ابتلا به به بیماری‌های قلبی عروقی باشند.

محققان نشان داده‌اند که عوامل محیطی، هورمونی و ژنتیکی می‌تواند نقش مهمی در امکان ابتلا کودک به بیماری‌های مزمنی که در جامعه شایع است داشته باشد. نتایج یکی از تحقیقات حاکی از این است که نوزادانی که مادرانشان از دبیرستان فارغ‌اتحصیل نشده‌اند تلومرهای کوتاه‌تری نسبت به نوزادانی که مادرشان دیپلمه‌اند داشتند. تحصیلات مادران از بدو تولد و زمانی که کودک در رحم مادر است بر کودکان در سطح سلولی تاثیرگذار است و این موضوع بر اهمیت دسترسی به آموزش در مادران و به‌خصوص خانواده‌هایی که سطح سواد پایین‌تری دارند می‌افزاید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
ضجه های یک مادر(وقتی مادر برای فرزندش از الله ..)