فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نشست تخصصی اقبال و نواندیشی دینی برگزار شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، این نشست که با حضور مسئولین دانشگاه اقبال، سرکنسول پاکستان در مؤسسه آموزشی اقبال در  مشهد مقدس برگزار شد، در ابتدا حجه الاسلام والمسلمین ملکوتی تبار رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد مقدس در سخنانی گفت: استفاده از اندیشه‌های متعالی علامه اقبال لاهوری می‌تواند وحدت بین مسلمین را افزایش دهد.

ملکوتی تبار با اشاره به مصادره مفاخر ملی کشورها از سوی استعمار جهانی، به بیان ویژگی‌های شخصیت برجسته علامه اقبال لاهوری در بین ملت‌های دنیا پرداخت.

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مشهد با بیان اینکه دنیا تشنه معنویت و فرهنگ غنی ایران اسلامی است، پیشنهادات حضار در این خصوص از جمله: مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از پایان نامه دانشجویان ارشد با موضوع اقبال لاهوری و وحدت اسلامی، نشست تخصصی نقش اندیشه های علامه اقبال در اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، توزیع کتاب‌های علامه اقبال لاهوری در دانشگاه‌ها را خاطرنشان  و آمادگی همکاری نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را اعلام کرد.

در ادامه ساکت اقبال شناس و رایزن فرهنگی پیشین ایران در چین، به جوانب شخصیت جامع علامه اقبال لاهوری اشاره کرد و اندیشه‌های دینی این متفکر بزرگ اسلامی را در وحدت بین مسلمین تبیین نمود.

وی با توجه به نفوذ شعر علامه اقبال لاهوری و ترویج زبان و ادبیات فارسی در شبه قاره و بیداری اسلامی، خواستار ترجمه اشعار اردو علامه اقبال لاهوری به زبان فارسی شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نشست دینی وسیاسی