فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



قزلی: برگزاری جایزه جلال در جغرافیای فارسی‌زبانان از سال آینده


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد دقایقی پیش با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، حجت الاسلام محمدرضا زائری عضو هیئت علمی جایزه جلال، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی‌راد دبیر علمی جایزه، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در تالار وحدت آغاز شد.

مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، در سخنانی گفت: جلال یک نام بزرگ با یک هویت تاریخی مشخص است. نام جلال رسم آشنای ایرانی مسلمان است که می‌خواهد طرحی نو در ادبیات بیاندازد و از هستی انسان سخن گوید.

وی ادامه داد: اجرای جایزه جلال که با اعتماد وزیر و معاون فرهنگی ارشاد همراه بود امروز محور مشخصی یافته است. بیت‌الغزل این دوره ادامه روند شفاف گذشته بوده است. با تدبیر مقام‌های عالی و درایت هیئت علمی و هیئت داوران امروز پرتویی از امید بر جان ناآرام ادبیات ایرانی دمیده شده است. در این میان نقش هیئت علمی غیر قابل انکار است.

مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی تصریح کرد: بصیرت و روشنفکری برای همه ما واژه‌های آشنایی است ما با این واژه‌ها انقلاب کرده و از نظام اسلامی خود دفاع کرده‌ایم. متأسفانه این واژه‌ها امروز بدیل‌های بی مایه‌ای یافته است. بنده اطمینان می دهم که جایزه جلال طبق اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مر قانونی به سرانجام رسیده است. من و همکارانم مسئولیت اجرایی آن را برعهده می‌گیریم و به خدا پناه می‌بریم که بخواهیم ساز جایزه را به نت‌های مخالف قانون کوک کنیم و یا به ساز بولتن‌های خودبصیرت پندار.

قزلی در پایان سخنانش گفت: از سال آینده جایزه جلال در جغرافیای فارسی زبانان برگزار می شود چرا که این جایزه ظرفیت‌های بسیاری دارد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی‌راد دبیر علمی جایزه جلال نیز در سخنانی گفت: شهادت می‌دهم به ایمان، علم، آگاهی و خردورزی و رهایی از وابستگی عزیزانی که در داوری‌های ما حضور داشتند. من مشهد در محضر مقام معظم رهبری و با هدایت ایشان داستان را شروع کردم. خواندم و می‌خوانم. همچنین آقای صالحی همراه و همدل بزرگی بود که در سال‌های گذشته از ایشان بهره برده‌ام.

وی ادامه داد: ما باید نقد را باور کنیم. نقد را جدی گرفته و خود به نقد آثارمان بپردازیم. این سیره جلال هم بود و در غرب زدگی به اصرار از عده‌ای خواسته بود که این کتابش را نقد کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
صدای گربه | فارسی زبانان