فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تابلوهاي مغازه‌هاي پايتخت زير ذره‌بين اداره اماکن ناجا


نسيم/ رئيس پليس پايتخت خبر داد: اجراي طرح برخورد با متصديان واحدهاي صنفي که براي سر درب مغازه‌هاي خود از الفاظ نامانوس بيگانه و يا برندهاي خارجي استفاده مي‌کنند.

به گزارش سرويس اجتماعي ميزان، سردار حسين ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: مدتي است متصديان برخي از مراکز توليدي، توزيعي و مغازه‌ها در برخي از نقاط شهر تهران از الفاظ نامأنوس و بيگانه سردرب واحدهاي صنفي خود استفاده مي‌کنند و نام برخي از شرکت‌ها و برند‌هاي خارجي را به کار مي‌برند که اين معمول نبوده و برابر قانون هم مجوزي براي اين کار ندارند.
وي تاکيد کرد: طبق قانون تبليغات، کاملاً مشخص شده است که متصديان اين گونه واحدهاي صنفي مي‌بايست از الفاظ زيباي ايراني استفاده کنند نه از الفاظ نامانوس بيگانه، به همين منظور طرح نظارت مستمر و برخورد با اينگونه واحد ها در دستور کار پليس پايتخت قرار گرفت.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينکه قبل از اينکه همکاران ما در مجموعه اداره اماکن پليس پايتخت به اين مسئله ورود پيدا کرده و برخورد قانوني صورت گيرد، به متصديان اينگونه واحدها توصيه مي‌کنيم که به سرعت نسبت به تغيير نام سردرب واحدهاي خود اقدام کنند و از الفاظ و کلمات با مفهوم ايراني استفاده نمايند که ان شاءا... با اين کار ما شاهد يک وضعيت مناسب در سطح شهر تهران باشيم.
سردار ساجدي نيا با اشاره به اينکه پليس تنها به مقوله تابلو‌هاي سر در مغازه‌ها رسيدگي نمي‌کند بلکه اداره اماکن با هرگونه تخلفي طبق قانون نظام صنفي برخورد مي‌کند، افزود: البته امروز ما در اينجا گرد آمده‌ايم که اعلام کنيم با اجراي اين طرح درصدد ساماندهي اينگونه مراکز در سطح شهر تهران هستيم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري که درمورد ميزان بازدارندگي اين طرح پرسيد گفت: قطعاً اجراي اين طرح بازدارنده است و در سنوات گذشته هم بوده ولي در بعضي از اوقات شاهد اين هستيم که برخي از صنوف و افراد اين تخلف را دارند که اميدواريم با تذکر و توجه‌اي که به آنها داده مي‌شود ديگر شاهد اينگونه موارد نباشيم.پ
رئيس پليس پايتخت در پايان در مورد کيفيت و چگونگي اجراي اين طرح بيان داشت: در مرحله اول به متصدي واحد صنفي از سوي ماموران اداره اماکن فرماندهي انتظامي تهران بزرگ تذکري مبني بر تغيير تابلو مغازه داده مي‌شود که اگر مسئول واحد صنفي به تذکر پليس توجه نکند برابر قانون، آن واحد صنفي پلمب مي‌شود.


ویدیو مرتبط :
خاطرات غریبانه از رزمنده ائی که ذره ذره شهید../(1)