فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نخستین کارگاه آموزشی شیشه‌گری برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس، این کارگاه آموزشی با رویکرد کارآفرینی و اشتغال‌زایی و با همکاری استاد «هیاس» در سه بخش کارگاه عملی، برپایی نمایشگاه آثار هنری و سمینار آموزشی برگزار می‌شود.

ورک شاپ تخصصی لمپ ورکینگ (شیشه کاری با حرارت مستقیم) پیش از این در منطقه، تنها در کشور ترکیه برگزار شده و در آن قرار است به مدت 15 روز کارگاه عملی برای هنرجویان علاقمند برگزار شود. حضور در این بخش به صورت تک نفره است و نوبت هر هنرجو با وقت قبلی تعیین می­‌شود.

همزمان با این برنامه از 30 آبان ماه تا 15 آذر ماه نمایشگاهی از آثار استاد هیاس با حضور استاد سازنده در نگارخانه مرکز آموزش­های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.

در پایان نیز تمام هنرجویان حاضر در این برنامه در یک سمینار آموزشی شرکت خواهند کرد.

شرح مختصری از این تکنیک در جهان، نقد هنری توسط نورالدین سالمی منتقد و نویسنده، بیان شیوه های در آمد زایی و کارآفرینی با این تکنیک و معرفی هنرمندان شاخص جهان و نمایش آثار ایشان از جمله سرفصل‌های محتوایی این رویداد هنری می باشد.

محتوای آموزشی این ورک‌شاپ شامل تکنیک­‌های لمپ ورکینگ و زیر شاخه­‌های آن، آموزش ساخت مهره به صورت فردی، آشنایی کامل با رشته لمپ ورکینگ، آشنایی کامل با رشته‌های زیر مجموعه لمپ ورکینک (نئون و نئون پلاسما) و معرفی آثار برجسته دنیا در زمینه لمپ ورکینک و تجزیه و تحلیل نحوه کار و ظرفیت­‌ها و قابلیت­‌های این تکنیک است.

استاد هیاس کرمانشاهی و دانش آموخته رشته شیشه گری علمی و آزمایشگاهی، دارای مدرک درجه 2 هنری از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی است. وی 2 سال دوره طراحی فیگوراتیو در باکو نزد خانم سونا نقیوا و 2 سال دوره مجسمه سازی را نزد استاد مهدی صمدی (هنرمند مجسمه ساز تبریزی و مدرس در آکادمی هنر آذربایجان) گذرانده است و دوره های شیشه گری حرارت مستقیم (flameworking) و تکنیک‌های نوین آن را زیر نظر اساتید مجرب شیشه در ایتالیا گذرانده و شروع به ساخت مهره‌های شیشه‌ای با الهام از مهره‌های شیشه‌ای یافته شده در چغازنبیل کرده است. ایشان در ساخت نئون که امروزه در هنر معاصر جایگاه ویژه ای دارد نیز تبحر دارد و تاکنون در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.jdhonar.ir یا به آدرس خیابان انقلاب، خیابان دروازه دولت، خیابان خاقانی، شماره 81 مراجعه و یا با شماره های 5_88328652  تماس حاصل بگیرند.

انتهای پیام/ج


ویدیو مرتبط :
کارگاه شیشه گری