فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«تصور کن»؛ نقاشی‌هایی معترض یا کودکانه دیدن جنگ کثیف + تصویر


خبرگزاری تسنیم:

گوندوز آقایف (Gunduz Aghayev) کاریکاتوریست آذربایجانی است که در 1981 متولد شده است و تحصیلات خود را در آکادمی هنر آذربایجان دنبال کرده است. وی در طول سال‌های اخیر اقدام به انتشار مجموعه‌‌ای از تصاویری کرده است که در اعتراض به فضای سیاسی حاکم بر جهان است. آقایف با دستمایه قرار دادن برخی از مفاهیم انسانی که این روزها در دست سیاستمداران به ابزاری برای تبلیغ تبدیل شده‌اند، هجویه‌ای انسانی خلق می‌کند.

از وی مجموعه‌های «سلفی مقدس»، «رهبران جهان»، «پلیس جهانی» و «رهبران هدایت» پیشتر منتشر شده بود و در تازه‌ترین فعالیت او مجموعه‌ای با محوریت کودکان در فضای مجازی منتشر شده است. وی برای این مجموعه عنوان «تصور کن» انتخاب کرده است.

نقاش در این تصاویر کسانی را محکوم می‌کند که جنگ افروزان، کودکان را به بخشی از بازی کثیفشان در جنگ و وحشت تبدیل کرده‌اند. کودکان معصومانی هستند که باید به آنان آینده اهدا شود. در آنچه آقایف به تصویر کشیده است، درخواست از جامعه بشری است که اجازه ندهند گناهان گذشته تکرار شود و بگذارند جهان برای کودکان به نابی کودکان باشد. 

در این مجموعه تعدادی از مهمترین و شاخص‌ترین تصاویر متعلق به جنگ‌های سده اخیر، در قامت نقاشی آقایف تبدیل به جهانی زیبا و کودکانه شده است که در ادامه این گزارش بررسی شده‌اند:

1- بمباران بلیتز لندن


ویدیو مرتبط :
جنگ بسیار وحشتناک بین مارافعی و گوره کن که تصور نمیتوان