فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دانش آموزان آستارایی آمادگی خود را در برابر زلزله به نمایش گذاشتند


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا روز یکشنبه در حاشیه اجرای مانور زلزله که به صورت نمادین در دبیرستان دوره اول پسرانه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: با نواخته شدن زنگ ایمنی در برابر زلزله، مانور نمادینی در سطح تمامی مدارس شهرستان اجرا شد.
حسین خورشیدی افزود: پس از نواخته شدن زنگ ایمنی ، پناهگیری در اتاق ، خروج اضطراری و انتقال یافتن دانش آموزان به محل امن ، انجام کمک های اولیه و امداد و نجات و انتقال مصدومین از محل حادثه به مراکز درمانی از جمله بخش های مانور امروز در سطح مدارس بود.
وی اضافه کرد: این مانور در رشته های ارزیابی مصدوم ، بانداژ ، CPR ، آتل بندی ، حمل مصدوم ، چادرزنی ، تریاژ و اسکان اضطراری با مشارکت دانش آموزان برگزار شد.
وی اظهار کرد: جمعی از دانش آموزان آستارایی که در اواخر فصل تابستان سال جاری به مرحله کشوری المپیاد دادرس راه یافته بودند نیز در این مانور حضور داشتند.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر آستارا با همکاری آموزش و پرورش آمادگی لازم را جهت آموزش کمک های اولیه به صورت رایگان برای تمامی دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان آستارا دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر آستارا ادامه داد: برنامه های آموزش مقابله با زلزله در کاهش مرگ و میر و آسیب های ناشی از آن بسیار موثر است که خود مردم می توانند با انجام اقدامات پیشگیرانه در محل خانه ، اداره ، مدرسه و یا فضای باز خطرات مربوط به زلزله را به حداقل برسانند.
خورشیدی با اشاره به اینکه دانش آموزان و تمامی افراد علاقه مند به کلاس های آموزش تکمیلی با هدف ایمنی در برابر حوادث می توانند به محل اداره جمعیت هلال احمر مراجعه کنند ، بیان کرد: کمک های اولیه ، مهارت پایه های داوطلب ، امداد و نجات عمومی ، دوره های تخصصی جاده ، کوهستان و فضای معلق و آموزش در برابر آوار زلزله و سیلاب از جمله کلاس های مهم در محل اداره جمعیت هلال احمر هستند.
وی در ادامه یادآور شد: همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا با دارا بودن مربیان مجرب به صورت رایگان، آمادگی لازم برای تشکیل کلاس های امداد، نجات و کمک های اولیه را در محل ادارات مختلف شهرستان آستارا دارد.
هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور در سطح مدارس شهرستان آستارا برگزار شد.
در سال تحصیلی جدید 15 هزار و 506 دانش آموز آستارایی در 189 آموزشگاه دولتی و غیر دولتی به تحصیل می پردازند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.ک/3
7105/ 6158

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنرانی استادمهرجردی برای دانش آموزان(آمادگی برای ظهور)