فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



البرز میزبان فعالان حوزه دانشگاه و صنعت کشور می شود


به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز دوشنبه در نشست هماهنگی دستگاه های اجرایی کرج به مناسبت هفته پژوهش افزود: استان البرز قطب علم و فناوری کشور است و با برگزاری برنامه های هفته پژوهش از 14 الی 18 آذر ماه، میزبان فعالان و پژوهشگران حوزه دانشگاه و صنعت خواهد بود.
وی ادامه داد: در شرایط امروز دنیا، میزان تولید علم و فناوری از شاخص های توسعه یافتگی هر کشوری محسوب می شود که خوشبختانه کشور ما در تولید مقالات علمی رتبه اول منطقه و در دنیا رتبه 16 را داشته است که از ابتدای سال 2014 ایران با تولید 2 هزارو 813 مقاله این مقام را به دست آورده است.
ایرانی گفت: این امر حاکی از آن است که دانشگاه ها در تولید علم به خوبی به رسالت خود عمل کرده اند ،اما آنچه مهم است این است که این تولید علم بتواند به صورت کاربردی در اختیار صنعت و اقتصاد کشور قرار گیرد.
معاون استاندار البرز ادامه داد: باید تولیدات علمی به سمت تجاری سازی و کسب ثروت از طریق علم و فناوری پیش رود تا موجب رشد و توسعه در کشور شود.
ایرانی وضعیت کشور در زمینه شاخص های توسعه اقتصاد دانش بنیان در بنگاه های صنعتی را نامناسب خوانده و گفت: متاسفانه سهم تحقیق و توسعه(R&D) از تولید ناخالص ملی (GDP) در کشور در حدود نیم درصد است در حالی که پژوهش در ارتقای تولید کشور نقش موثری دارد.
وی افزود: باید اعتماد دوسویه ای بین دانشگاه و صنعت برقرار شود که درآن از یک سو، دانشگاه ها باید تولیدات علمی خود را به سوی کاربردی شدن پیش ببرند و از سوی دیگر، بنگاه های صنعتی دارای واحدهای تحقیق و توسعه، باید به دانشگاه ها اعتماد کنند تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی کشور باشیم.
ایرانی با اشاره به سند چشم انداز 1404 کشور گفت: براساس سند چشم انداز بیست ساله کشور، ایران باید تا سال 1404 مقام نخست حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان منطقه را به دست آورد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این براساس نقشه جامع علمی کشور و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سهم اعتبارات بنگاه های صنعتی برای واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) تا سال 1404 باید به 4 درصد برسد.
فرماندار کرج، در ادامه به ضرورت برنامه ریزی برای تامین 50 درصد از این 4 درصد از سوی بخش خصوصی تاکید کرده و گفت: اجرای طرح های تشویقی از سوی دولت برای جذب بخش خصوصی جهت استفاده از واحدهای (R&D)، نقش بسزایی در بالا بردن سهم تحقیق و توسعه در ارتقاء تولید و صنعت در کشور دارد.
وی با بیان اینکه تحقیقات و فناوری جزو برنامه های مهم ششم توسعه است افزود: با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد دانش بنیان که یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است، دولت تدبیر و امید بر پایه توسعه بخش پژوهشی و اقتصاد دانش بنیان،برنامه ریزی کرده و در برنامه ششم توسعه نیز سهم بزرگی برای بخش تحقیق و توسعه فناوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان پیش بینی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز اعتبارات تحقیقات و فناوری نسبت به گذشته از 30 درصد رشد برخوردار شده است.
فرماندار کرج برگزاری دومین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش و فناوری ، در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج از تاریخ 14 الی 18 آذر ماه را فرصت مناسبی برای دانشگاهها، مؤسسات دانش بنیان، بنگاههای صنعتی دارای واحدR&D، تولیدکنندگان، صنعتگران، تجار، بانکها و موسسات اعتباری دانست .
وی بیان داشت: این مراکز ضمن ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری، با توانمندی ها و جدیدترین فناوری های داخلی آشنا شده و با ایجاد تالار گفت و گو بین اساتید دانشگاه و فعالان صنعت در حاشیه نمایشگاه نیز تعامل میان این دو حوزه بیشتر خواهد شد. ک/3
8029/ 6155

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نشست فعالان اقتصادی کشور با وزرای حوزه‌های اقتصادی پیشنهادی دولت