فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



افتتاحیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی برگزار شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، این مراسم عصر روز گذشته شنبه، 25 اردیبهشت ماه با حضور فضل‌الله ایرجی، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حمید جبلی، مدیر هنری بخش پوستر و عکس، بهنام نوایی، دبیر و دیگر اعضای دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

پس از بریده شدن روبان نمایشگاه «پوستر و عکس» توسط حمید جبلی، هنرمند سینما و تلویزیون و ایرجی، معاون فرهنگی وزارت علوم؛ مسئولان به همراه حاضران در مراسم افتتاحیه به بازدید از آثار برگزیده این بخش پرداختند.

مهدی آشنا، دبیر این بخش در توضیح کوتاه ابتدایی خود برای حاضران، بار دیگر بر سخت‌گیری شورای انتخاب نسبت به انتخاب بهترین آثار از میان عکس‌ها و پوسترهای ارسالی به دبیرخانه تاکید کرد.

معاون فرهنگی وزارت علوم نیز ضمن ابراز خرسندی از کیفیت آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه از عزم خود برای فراهم آوردن امکانات مناسب برای برگزیدگان این بخش خبر داد. این مدیر فرهنگی همچنین به ظرفیت موجود در وزارت علوم‌ جهت گسترش ارتباط‌های بین‌المللی بخش‌های گوناگون جشنواره تئاتر دانشگاهی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس شرایط مساعدی وجود دارد تا این نمایشگاه در کشورهای اروپای شرقی برپا شود.

حمید جبلی نیز در تکمیل صحبت‌های ایرجی و با ارائه پیشنهادی بیان کرد: این تعامل می‌تواند به‌صورت دو سویه باشد و گالری‌ها در ایران متعاقبا میزبانی آثار کشورهای دیگر را برعهده بگیرند. چاپ کتاب آثار حاضر در بخش پوستر و عکس جشنواره برای ارائه در دیگر کشورها نیز یکی دیگر از پیشنهادهای مطرح شده در این مراسم بود که با استقبال و حمایت معاون فرهنگی وزارت علوم همراه شد.

ایرجی همچنین به پیشنهادهای مطرح شده در نشست رسانه‌ای جشنواره اشاره کرد و افزود: بنابر پیشنهاد مطرح شده توسط خبرنگاران تلاش می‌کنیم تا گروه‌ها و هنرمندان برگزیده جشنواره از شرایط مساعدتری برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برخوردار شوند اما طبق روال به سرانجام رسیدن این طرح به زمان نیاز دارد.

این مدیر خاطرنشان کرد: بعضی جشنواره‌های فرهنگی زیر نظر وزارت علوم برگزار می‌شوند که کمیته‌‌ای هنری متشکل از دانشگاه هنر تهران، دانشگاه‌های تبریز، شیراز و اصفهان مسئول پیگیری آن هستند و ما پیشنهاد داده‌ایم در بخش مرتبط با هنرهای نمایشی برای ارتقای کیفی جشنواره حتما از ظرفیت‌های موجود در کانونهای تئاتری و برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی استفاده شود.

لازم به یادآوری است؛ پلاتو مرکزی دانشکده سینما تئاتر روز گذشته شاهد اجرای "برداشت سوم" به طراحی محمد خاکساری از آثار پذیرفته شده در بخش «تجربه‌های اجرا» بود.

در همین روز و هم‌زمان با مراسم افتتاحیه جشنواره برگزیده‌گان بخش پژوهش در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر به ارائه مقاله‌های خود پرداختند و نشست تخصصی روز پژوهش با حضور سعید اسدی، دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، رحمت امینی، محمد حسین ناصربخت، دکتر بهروز محمودی بختیاری، و رفیق نصرتی برپا شد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری بهنام نوایی که از روز گذشته آغاز شده تا 8 خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جشنواره بین المللی تئاتر فجر