فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



قدرت سیاسی از منظر قرآن کریم منتشر شد


به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، این کتاب نتیجه تلاش علمی عضو هیات علمی گروه سیاست این پژوهشگاه است و به مباحثی همچون «ماهیت و مؤلفه های قدرت سیاسی در قرآن»، «گونه شناسی قدرت سیاسی، خواستگاه، مبانی و شاخصه ها» و «هدف ها و کارکردهای قدرت» می پردازد.
«آسیب شناسی قدرت سیاسی از منظر قرآن» و «سازوکارهای مهار قدرت سیاسی» از دیگر مباحثی است که در فصول شش گانه این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.
نویسنده در مقدمه کتاب درباره اهمیت و ضرورت قدرت سیاسی از منظر قرآن می نویسد: جامعه و قدرت کنار هم و با هم معنا می یابند و آدمی از زمانی که وارد جامعه می شود با قدرت، ظرفیت ها و محدودیت های آن روبه رو می شود.
وی می افزاید: قرآن با رویکرد جامعی که دارد، نمی تواند از کنار مسائل بنیادین اجتماع بی اعتنا گذر کرده باشد و در نتیجه در نگرش هنجاری، مفهوم قدرت را به عنوان امر پیشینی به رسمیت می شناسد که لازمۀ ساحت اجتماعی ـ سیاسی انسان است.
مولف کتاب قدرت سیاسی از منظر قرآن تاکید می کند: قدرتی در منطق و زبان قرآن معتبر است که رویکرد سعادت محور و فضیلت اندیش دارد و تا هنگامی دارای مشروعیت است که به سمت هدف های توحیدی و سعادت انسان حرکت کند یعنی خلاف مفهوم رایج دوران مدرن که قدرت در نگرش اولی و فی نفسه دارای اعتبار است.

* مدل اسلامی اخلاق مصرف
کتاب مدل اسلامی اخلاق مصرف اثر محمد جداری عالی محقق گروه اخلاق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ دوم رسید.
این پژوهش در شش فصل ضمن بیان مبانی و پیش فرض های نظری اخلاق مصرف، نگاهی به اهداف و انگیزه ها، ملاک رفتارهای مصرفی، اصول ایجابی اخلاق مصرف، اصول سلبی اخلاق مصرف و همچنین مدل اخلاق مصرف اسلامی، آثار و نتیجه آن دارد.
فراهنگ**1003**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رفیق ناباب از منظر قرآن کریم..