فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خاطرات استاندار گلستان از کتاب و کتاب خوانی در دوره کودکی تا جوانی


حسن صادقلو هنگام حضور در نمایشگاه کتاب گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: اولین کتاب را در سن پنج سالگی با تشویق پدرم خواندم و آشنایی با کتاب های درسی نیز به اواخر دهه 30 بازمی گردد، در کلاس پنجم ابتدایی به عنوان مسئول کتابخانه مسجد محل سکونت در شهرستان رامیان (شرق گلستان) انتخاب شدم.
استاندار گفت که شناخت آنچنانی و یا تخصصی نسبت به کتاب ها نداشتم و بیشتر کتاب ها را مرتب و تمیز می کردم تا این که در دوران دانشجویی مسئول کتابخانه دانشگاه تهران و دانشگاه شهید مدرس شدم.
صادقلو در بیان خاطراتش ادامه داد: زمانی که مسئول کتابخانه مسجد بودم فردی کتاب تخصصی برای شاعر شدن می خواست و من شناختی چندانی نداشتم، شاید یکباره دستم را به سمت کتابخانه بردم و ناخواسته کتابی ادبی را که اتفاقا تخصصی بود به او دادم و او نیز در نهایت شاعر شد، هیچگاه در طول دیدارهایش بعد شاعر شدن من را به اسم صدا نمی زد و با نام همان کتاب مرا یاد می کرد و این برای همیشه به عنوان خاطره برایم ماندگار ماند.
استاندار گلستان با بیان این که بخشی از دوران کتابداری او در زمینه کتاب های خطی و قدیمی بوده، ابراز علاقه کرد که با توجه به مشغله کاری، کتاب دوستان گلستانی بخشی از خاطرات آن دوران را به رشته تحریر در آورند.
صادقلو در خصوص کتابخانه شخصی خود گفت: من در سه مرحله کتابخانه داشتم کتابخانه اولم مربوط به دوران دانشجویی بود که توسط ساواک به تاراج رفت در این کتابخانه دو هزار جلد کتاب داشتم که زحمت زیادی برای آن متحمل شده بودم و حتی از غذای خود می زدم و کتاب می خریدم، دومین کتابخانه ام مربوط به اوایل انقلاب بود که در سال 58 آن را به مسجد جعفری محله مان اهدا کردم، اکنون نیز کتابخانه ای دارم که بیشتر کتابهای آن تاریخی و مربوط به تاریخ اسلام با دو هزار عنوان و سه هزار جلد است، این کتابخانه محل مراجعه و ماخذ دانشجویان است.
استاندار گلستان در خصوص میزان مطالعه شخصی نیز گفت: شاید برخی باور نکنند اما در گذشته روزانه 16 ساعت مطالعه داشتم و اکنون نیز روزی چهار تا پنج ساعت مطالعه دارم و بیشتر به کتاب های تاریخ علاقه مندم.
نمایشگاه کتاب گلستان امروز /سه شنبه/ به کار خود پایان می دهد.
3014/6203

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کتاب درسی قدیمی دهه پنجاه خاطرات کودکی ( با کیفیت)