فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تشویق اهالی فکر و مطالعه در راس امور فرهنگی قرار گیرد


حجت الاسلام حامد رنجبر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه شاهد تشویق هنرپیشگان و ورزشکاران و بازتاب های فرهنگی و اجتماعی آن در جامعه هستیم و برخی به بهانه دلسوزی و اسلامی کردن نوعی سلفی گری و تعطیلی اجتهاد و اندیشه را پیگیری می کنند که این بسیار خطرناک است.
وی افزود: در صورتی که اجتهاد به معنی واقعی کلمه در جامعه شیعی کمرنگ شود،‌ فاصله فرهنگی بین اقشار جامعه بسیار زیاد می شود به گونه ای که افراد در همه جا حتی در خانواده حرف یکدیگر را نمی فهمند زیرا اگر انسان ها در مسیر صحیح عقل و دین راه خود را نیابند و جامعه جهل زده شود، مسیر افراط و تفریط طی خواهد شد.
رنجبر خاطرنشان کرد: آثار این افراط و تفریط را امروز در جامعه شاهدیم و نمونه بارز آن در اجتماع 11 روزه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را به وضوح مشاهده کردیم .
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در زمینه علم نیازمند آزادی هستیم، یادآور شد: در صورتی که فکر به صورت آزاد ارائه نشود و امنیت و مدیریت این آزادی وجود نداشته باشد، به توسعه فکر نخواهیم رسید.
وی ادامه داد: اسم علیم (آگاه، دانا) در کنار واسع (وسعت دار) به کار برده می شود و این به آن معناست که اگر وسعت یا ظرفیت وجود نداشته باشد، علمی هم نخواهد بود و شاید به همین دلیل است که در روایات هم بر علم با حلم تاکید شده است.
رنجبر اضافه کرد: باید به منظور توسعه فرهنگ مطالعه، کتابخوانی، تفکر و اندیشه ظرفیت ها ارزیابی شود و سپس محصول مطالعه و فکر در زندگی شخصی و اجتماعی نمود پیدا کند.
فراهنگ **1540**1568

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نماهنگ قرآن در راس امور باید قرار گیرد