فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«پنج راه» مشهد همچنان کج راه


خراسان/ فرمانده انتظامي مشهد: وضعيت کنوني پنجراه بسيار بهتر از گذشته است
گزارش 13مهر 83 : از سي دي متاليکا،شو هندي و فروش فيلم هاي کثيف
گزارش10مهر84 : پنجراه از شير مرغ تا جان آدميزاد
گزارش14تير85:سفره تخلف در گوشه و کنار پنجراه همچنان پهن است
گزارش28مهر86:تجمع فروشندگان مواد مخدر،سي دي هاي مستهجن کنار پنجراه
گزارش 25مهر 91 :فروش مواد مخدر وسي دي هاي غير اخلاقي در50متري حرم

آنچه خوانديد تيتر و مطالب اصلي برخي گزارش هاي روزنامه خراسان درباره وضعيت «پنجراه» در سال هاي گذشته است.و اما پنجراه امروز... شيشه، ترياک، متادون و... داداش هم قرصش هست هم شربتش، بگو چي مي خواي تا برات بيارم ... اين جا، مشهد پنجراه پايين خيابان ساعت 9 صبح يکي از روزهاي پاييزي در فاصله چندصدمتري فرماندهي انتظامي مشهد است، اما با کمال تعجب مواد فروشان مانند روز بازارها و ميدان هاي فروش بار، اجناس خود را براي فروش جار مي زنند البته کالاي شان نه جنس و کالاي عادي بلکه موادمخدر آن هم از شيشه گرفته تا ترياک و انواع قرص هاي مخدر و ... است که در روز روشن نيز فروخته مي شود.اين جا بازار نيست اما چيزي از يک بازار هم کم ندارد، مواد مخدر با ساقي هاي جسور و بي خيالش چنان در پنجراه پايين خيابان حوالي ميدان عدالت علني و به ميزان زياد به فروش مي رسد که فضاي کسب و کار و امنيت کاسباني را که با آبرو و زحمت به دنبال لقمه نان حلالي هستند نيز تحت الشعاع قرار داده و گاهي در اين گيرو داررهگذران يا زائراني که در اين منطقه حضوردارند انگ فروش مواد مخدر و همکاري با مواد فروشان را بر پيشاني برخي از اين کاسبان شريف مي چسبانند البته در اين ميان، گاهي برخي اندک از مغازه داران از فضا سوء استفاده مي کنند و آن ها نيز به توزيع و فروش مواد مي پردازند.

توزيع تلفني مواد
در امتداد ميدان عدالت به سمت خيابان سرخس (وحدت 24) پياده به حرکت خود ادامه مي دهم در حالي که در هرقدمي که بر مي دارم مواد فروشان خريد انواع متادون ،شيشه ، ترياک و... را به صورت «خريد تلفني» پيشنهاد مي کنند، يکي از آن هاکه مردي ميانسال با کت و شلوار است، جلو مي آيد و مي گويد: چه مي خواهي، در پاسخش مي گويم، متادون که مي گويد : چه تعداد مي خواهي ؟ ... از او مي پرسم شيشه هم پيدا مي شود که بلافاصله بدون ترس مي گويد: چند گرم؟ از او قيمت شيشه را سوال مي کنم که پاسخ مي دهد: گرمي 60هزارتومان به او مي گويم چقدر گران؟ که با تعجب نگاهم کرده و اضافه مي کند تازه ارزان هم شده است.او ادامه مي‌دهد: اگر ترامادول مي خواهي شربتش 30هزار تومان است و قرص آن با دوز 40 هر ورق{بسته} 10تايي 50هزار تومان ،ترامادول با دوز 20 هر ورق 10تايي 30هزارتومان و... هرچقدر هم بخواهي موجود است.حالا بگو چي مي خواي؟ بهانه مي‌آورم که پول همراهم نيست مي روم با پول براي خريد برمي گردم. اما او دست بردار نيست، شماره تلفن همراهش را مي دهد و مي گويد:عمو... هستم.هروقت خواستي تماس بگير جنسي را که خواستي برايت هرجا که بگويي مي آورم.

در فاصله نزديکي ازساختمان فرماندهي انتظامي مشهد


هنوز از عمو...فاصله نگرفته ام که جواني به کنارم مي آيد و مي گويد : شيشه مي خواي بيا جنس خوب بهت بدم، آشغال نگير...
او ادامه مي دهد: ترياک جنس خوب ، انواع شربت و قرص ترامادول هم هست اين حرف ها را در حالي مي زند که در فاصله نزديکي از ساختمان فرماندهي انتظامي مشهد قرار داريم ودکل هاي فرماندهي نيروي انتظامي مشهد ديده مي شود و من در عجبم از اين جسارت و بي خيالي ساقي هاي مواد مخدر،گويي خارج شهرو منطقه اي دور افتاده قرار داريم .در همين احوال هستم که دوباره مي گويد: ترامادول قهوه اي مي خواهي يا سفيد ،هرچند که به قيافه ات نمي آيد اهل مصرف مواد باشي در کل مشکوک مي زني.از او فاصله مي گيرم و به راهم ادامه مي دهم هرچه به خيابان سرخس نزديک تر مي شوم برتعداد مواد فروشان اضافه شده و تبليغات براي فروش انواع مواد مخدر و... بيشتر مي شود و هر قدم يک نفر از مواد فروشان جلو مي آيد و پيشنهاد خريد مي دهد.

درد سر براي کسبه


اين بار به سراغ چند مغازه دار مي روم ، يکي از کاسبان جوان مي گويد : اين افراد کلي دردسر براي ما درست کرده اند و کاسبي مان نيز تحت تاثير حضور اين افراد قرار گرفته است .او با دست چند فروشگاه ... را نشان و ادامه مي دهد : اين چند مغازه نيز به فروش مواد مخدر اقدام مي کنند در حال صحبت هستيم که يک جوان نزديک مي شود، چندقدم جلوتر مي روم، اما اين جوان به دنبالم مي‌آيد و مي گويد به دنبال چه هستي اگر مواد مي‌خواهي بيا تا جنس خوب بدهم ، باز هم مي گويم پول همراهم نيست با ترديد مي پرسد مامور هستي ... از او دور مي شوم و وارد مغازه‌اي که چندنفر از کسبه دور هم جمع شده اند مي شوم وخودم را خبرنگار خراسان معرفي مي کنم .تا اين را مي گويم همه با هم لب به گلايه از وضعيت موجود باز مي کنند، يکي از آن ها که مي خواهد نامش فاش نشود، مي گويد: از دست اين افراد آسايش و آرامش نداريم به هر بهانه اي وارد مغازه مي شوند و گاهي مي خواهند موادشان را کنار اجناس جلو مغازه بگذارند.وي مي افزايد: ماموران گشت انتظامي ثامن هم که مي آيند مواد فروشان به بهانه خريد وارد مغازه مي شوند ، همين چند وقت پيش يکي از ماموران نيروي انتظامي سراغ يکي از کسبه محل رفت و درخواست تفتيش مغازه اش را کرد.يکي ديگر از کسبه حاضر در محل نيز با تاييد صحبت هاي همسايه اش مي‌گويد: اين مواد فروشان اعتبار و آبروي کسبه را که از راه درست امرار معاش مي کنند به بازي گرفته اند البته ممکن است يک فروشنده مواد مخدر در پوشش مغازه دار مواد مخدر به فروش برساند.وي درباره برخورد ماموران انتظامي با مواد فروشان در اين محدوده اظهار مي‌کند: ماموران انتظامي ثامن برخي روزها چند بار در اين منطقه گشت مي‌زنند و تعدادي از اين افراد را مي گردند و يا با خود مي‌برند، اما فايده اي ندارد.او مي گويد:متاسفانه در اين ميان کسبه اين محل نيز مورد اتهام قرار مي گيرند و مشکلاتي برايشان پيش مي آيد نمونه اش چندي پيش يکي از پسران کسبه محل که نزد پدرش مشغول کار بود قصد ازدواج داشت که وقتي خانواده عروس براي تحقيق به محل مراجعه کردند به دليل شرايط اين محل از ازدواج دخترشان با او منصرف شدند.همين طور که صحبت مي کنيم هر از گاهي تعدادي از مواد فروشان مقابل مغازه مي آيند و سرک مي کشند و مي روند و مشخص است که به گمانشان مامور هستم... محل را ترک مي کنم، اما هنوز هم صداي ساقيان مواد مخدر در پنجراه آن هم در نزديکي ساختمان فرماندهي انتظامي مشهد در گوشم مي پيچد... متادون، ... سي دي،...

فرمانده انتظامي مشهد: وضعيت کنوني پنجراه بسيار بهتر از گذشته است


سرهنگ«حجت نيکمرام» فرمانده انتظامي مشهد درباره وضعيت پنجراه به خراسان مي گويد : وضعيت پنجراه در سال هاي گذشته بسيار بدتر از اکنون بود و اگر اکنون سي دي هاي غير مجاز را تبليغ مي کنند آن زمان کنار معابر پنجراه روي زمين چيده بودند و مشتريان از ميان آن ها انتخاب مي کردند.وي مي افزايد: همچنين قمار بازان در جلوي چشم ديگران، افرادي را که از شهرستان ها وارد مشهد مي شدند در اين منطقه دوره مي کردند و با کلاهبرداري مبالغ هنگفتي را از آن ها حتي به زور مي گرفتند، اما امروز شرايط پنجراه بهتر شده و شهروندان به راحتي رفت و آمد مي کنند و مشکلي ندارند مگر فردي به دنبال جنس خاصي باشد و به دنبال فروشنده اش برود.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي پاکسازي در پنجراه تصريح مي کند:شهريور و مهر گذشته کلانتري مصلي و فرماندهي انتظامي ثامن اقدام به اجراي طرح پاکسازي در پنجراه کردند که طي آن کلانتري مصلي 9 نفر را در ارتباط با فروش قرص و مواد مخدر بازداشت کرد و به دستگاه قضايي تحويل داد و فرماندهي ثامن نيز 60 سي سي شربت متادون، 12عدد قرص متادون با دوز 20، 13عدد قرص متادون با دوز40 ،27عدد قرص بي 2،يک دستگاه رسيور ماهواره ،20بطري کوچک و30بطري بزرگ خالي شربت متادون کشف کرد که 7نفر توزيع کننده دستگير شدند.نيکمرام با بيان اين که اين طرح ها همچنان ادامه خواهد داشت،مي‌گويد:به عنوان فرمانده انتظامي مشهد مسئوليت جلوگيري از اين تخلفات را دارم که در اين راستا طرح هاي پاکسازي و استقرار مستمر نيرو را اجرا مي کنم وظيفه ديگرم در مقام يک ضابط قضايي تحويل مجرمان به همراه مستندات وکشفيات کافي به دستگاه قضايي است که با توجه به اين موضوع برخي مسائل از دست من خارج است.

مي دانيم فرد فروشنده مواد مخدر است اما مواد همراه ندارد


وي مي افزايد: ما هم مي دانيم فرد فروشنده مواد مخدر است، اما مواد همراه ندارد لذا به هيچ عنوان نمي توانيم اين فرد را دستگير کنيم مگربه دليل ايجاد مزاحمت که آن هم شاکي خصوصي مي‌خواهد اينجاست که مي بينيد ما محدوديت قانوني داريم زيرا دستگاه قضايي هم اجرا کننده قانون است.فرمانده انتظامي مشهد با بيان اين که تنها راه مقابله با اين وضعيت پنجراه، استمرار طرح هاي پاکسازي و استقرار نيرو است اظهار مي کند: براي ساماندهي وضعيت پنجراه قرار است هر از چند گاهي اين طرح ها را اجرا کنيم، اما شايد پاسخگو نباشد و بازهم برخي شهروندان اين فروشندگان و وضعيت را ببينند وبراي شما نامه بنويسند که اين وضعيت زيبنده اطراف حرم نيست، اما اين موضوع درست نيست زيرا هميشه اين افراد آن جا حضور ندارند.وي اضافه مي کند:وضعيت پنجراه امروز بسيار بهتر از گذشته است، اما بايد بهتر از اين باشد البته بهبود اين شرايط به همکاري واحد هاي صنفي واقع در پنجراه نياز دارد تا با معرفي افراد فروشنده به نيروي انتظامي طرح هاي پاکسازي و استقرار نيرو به طور هدفمند انجام شود.

درخواست همکاري از مردم


نيکمرام با اعلام شماره تلفن 2183104 که تلفن مستقيم دفتر فرماندهي انتظامي مشهد است مي‌گويد: واحد هاي صنفي پنجراه که از محل فروش و نگهداري مواد مخدر و قرص ها خبر دارند مي توانند بدون اين که خود را معرفي کنند اطلاعات دقيق را در اختيار من بگذارند تا شخصا دستور پيگيري را صادر کنم، اما اطلاعاتشان بايد کامل باشد نه اطلاعات ناقص.وي با انتقاد از برخي موضوعات منعکس شده مي گويد : به صورت عرفي ما اطلاعات ناقص مي دهيم مثلا يکي به روزنامه پيام مي دهد که فلان محل 100 بار سرقت شده است وقتي به کلانتري محل مي رويم و اطلاعات دقيق را بررسي مي کنيم مي بينيم که در آن محل حتي در يک ماه 3فقره سرقت هم انجام نشده است .وي اضافه مي کند: من تمام پيام هاي مردم و خبرهاي مربوط به نيروي انتظامي را مطالعه مي کنم و دستور پيگيري مي دهم به همين دليل مردم و رسانه ها اطلاعات درست و کاملي ارائه کنند تا موضوع را بتوانيم پيگيري کنيم.نيکمرام مي افزايد: به عنوان فرمانده انتظامي مشهد به شهروندان قول مي دهم که هرجا مردم عامل مجرمانه اي را اطلاع دهند هر نقطه اي که جرم اتفاق بيفتد اقدام خواهيم کرد زيرا هر اقدامي در شهر انجام مي دهيم پايه و اساس آن اطلاعات و همکاري مردم است.وي تصريح مي کند: تعداد بسيار کمي در جامعه متخلف و مجرم هستند که اگر مردم چه به لحاظ امربه معروف و نهي از منکر و چه قانون مداري و حقوق شهروندي با نگاه تيز بين خود مراقب باشند آن تعداد کم هم نمي توانند تخلف کنند.


ویدیو مرتبط :
خشت اول چون نهد معمار کج/ تا ثریا میرود دیوار کج.....