فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



یادداشت‌های امیرخانی از سفر رهبر انقلاب در جمع پرفروش‌ها/ راه «شهر ضرب‌المثل‌ها» هموار شد


خبرگزاری فارس - گروه کتاب و ادبیات: کتاب «فرمانده من» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. خاطرات این کتاب، همگی به شکلی روایی نوشته شده تا برای مخاطب، خواندنی و لذت بخش باشند.

خاطره اول با نام «من روز عاشورا برمی گردم» نوشته رحیم مخدومی درباره رشادت‌ها و از خودگذشتگی فرمانده ای آذری زبان به نام مدنی است. دومین خاطره به نام «شب هور» نوشته احمد کاوری روایتی است کوتاه از سیدعلیرضا قوام، معاون گردان نوح از لشکر بیست و یکم امام رضا(ع). خاطره سوم که جذابیت و کشمکش ویژه‏‌ای دارد «رمز یا زهرا (س)» نام دارد و در آن، داوود امیریان از حاج حسین سخن می گوید که یکی از فرماندهان جنگ است. «فستیوال انفجار و گلوله» به قلم علی اکبر خاوری نژاد به گوشه کوتاهی از جوانمردی و بزرگ‌منشی سروان محمودیان می‏ پردازد. شهید علی غفاری شخصیت اصلی خاطره پنجم کتاب با نام «مثل گل سرخ» است که توسط حسن گلچین به نگارش درآمده. این خاطره تعلیق و هیجان درخوری دارد. «عقد آسمانی» نوشته هادی جمشیدیان، صحنه ای دیگر از جنگ را در کردستان به تصویر می کشد.

خاطره پایانی کتاب با نام «مسیح کردستان» نوشته عباس پاسیار و درباره شهید بروجردی است. صداقت و حقیقی بودن این خاطرات سبب می‌شود تا مخاطب با آن‌ها احساس هم ذات پنداری داشته باشد.

ردیف عنوان کتاب پرفروش اول دختر شینا پرفروش دوم نامیرا پرفروش سوم سلام بر ابراهیم

اثر دیگری که در این هفته مورد توجه قرار گرفته است، یادداشت‌های رضا امیرخانی از سفر مقام معظم رهبری در سال 1381 به استان سیستان و بلوچستان است. اثر با متنی به جای مقدمه آغاز می‌شود که امیرخانی در آن به چگونگی فراهم شدن زمینه حضور وی در این سفر اشاره دارد و در آن از پیش‌بینی و پیش‌فرض‌هایش از این سفر می‌نویسد.

نویسنده داستان سیستان یادداشت‌های شخصی‌اش از سفر را به بخش‌های روزانه تقسیم کرده و در پایان هر روز از سفر به آن پخش پایان می‌دهد. داستان سیستان امیرخانی در حالی به چاپ بیست و یکم رسیده که نثر ویژه و داستان گونه اثر، رسم‌الخط خاص وی در جدا‌نویسی کلمات و تلاش برای ارائه نگاهی نو به سفرهای رهبری، هنوز اثر را پس از گذشت هشت سال از انتشار آن جذاب می‌‌کند.

امیرخانی در سفر مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان در اکثر دیدارهای ایشان با مردم عادی، دانشجویان، نخبگان، نیروهای نظام و سران قبایل حضور دارد و روایتی داستان‌گونه از دیدار رهبری با اقشار مختلف به‌ویژه خانواده شهیدان ارائه می‌دهد.

انتشارات قدیانی ناشر داستان سیستان، در 3300 نسخه با قیمت چهار هزار تومان این اثر را روانه بازار نشر کرده است.

ردیف عنوان نویسنده نویسنده اول بهناز ضرابی زاده نویسنده دوم صادق کرمیار نویسنده سوم سید مهدی شجاعی

کتاب «شهر ضرب المثل‌ها» نوشته غلامرضا حیدری ابهری است که از سوی انتشارات بوستان فدک روانه بازار شده، این اثر

معجونی از اخلاق و ادبیات است که با تصاویری کودک پسند همراه شده است.

شهر ضرب المثل‌ها، راه آشنایی کودکان ایرانی را با ضرب المثل ها هموار کرده و آلبومی از شیرین ترین لطایف ادبی را در اختیار آنان قرار داده است .

ردیف عنوان ناشر ناشر اول  سوره مهر ناشر دوم کتاب نیستان ناشر سوم دفتر نشر معارف

برای دریافت فهرست کامل کتاب‌های پرفروش‌های در هفته اول اسفند 94 اینجا را   مشاهده کنید.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/O5TBB4


ویدیو مرتبط :
حضور رهبر انقلاب در جمع مدافعان غیور شهر آبادان