فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



همنوایی کودکان کار با «آوای موج»


به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، گروه «آوای موج» (موسیقی نواحی بوشهر) شب گذشته در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه پرداخت. در این اجرا که از مجموعه اجراهای سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بود، گروه محلی «آوای موج» به سرپرستی محسن آقایی و با صدای علی اکبر عباسی (آماج) معرفی موسیقی و فرهنگ بوشهر را مد نظر داشت.

این کنسرت با دمام زنی و جنگ نامه خوانی آغاز شد و بااجرای آهنگ های «پا پلنگو» و «وقت شکار» ادامه یافت. مجنون، چوپی و شکن، حسرت و مرکب خوانی دیگر قطعات گروه آوای موج در بخش نخست اجرا بود که با همراهی و استقبال حاضران در سالن همراه شد.

اما حضور استاد احمد علی شرفی پیشکسوت موسیقی بوشهر به عنوان نوازنده مهمان، اتفاق ویژه بخش دوم این کنسرت بود که با نواختن نی جفتی و همراهی تمپو مهدی عبدی، به معرفی سنت حنابندان بوشهری پرداخت و گروه ماندستان نیز این آیین سنتی کشورمان را به نمایش گذاشت.

صدابرداری نامناسب سالن و جا ماندن صدابردار از اتفاقات روی صحنه در بخشی از این قطعه رخ داد و موجب شد حاضران در سالن بخشهایی از خوانندگی علی اکبر عباسی را از دست بدهند.

موسیقی «زار» و «وقت سوکار» (صید ماهی به کمک تور و به وسیله جزر و مد) نیز جزء برنامه های آوای موج بود. همچنین قطعه «چهار دستمال» با سبک و سیاق منطقه شبانکاره (لُر نشین استان بوشهر) از دیگر برنامه های جذاب این گروه موسیقی بود.

اما این کنسرت، یک اتفاق ویژه نیز در بخش پایانی خود داشت و آن حضور کودکان کار روی صحنه و نواختن سازهای سنتی نی انبان، دمام و تمپو بود. آماج خواننده گروه آوای موج ضمن اشاره به اینکه این کودکان همگی جزء کودکان کار در بوشهر به حساب می آیند، گفت: «امیدواریم این حضور آنان بدعتی شود در دیگر گروه ها و آنها نیز در راستای حمایت از کودکان کار گام بردارند.»

سیاوش مهیمنیان، علیرضا فرحی بزرگ، امین جاسره، سهند امامزاده، مهدی گلستان، فرهاد گلگون، بهنام بهنامی و علی پیلارام دیگر نوزاندگان گروه جوان آوای موج را تشکیل می دادند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/Y07V1O


ویدیو مرتبط :
آلبوم تصویری گروه آوای موج