فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دغدغه‌های قرآنی زنده‌یاد «ابوالفضل علامی»


«علی‌اصغر شعاعی» قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه استاد علامی از قاریان، مدرسان و محققان و داوران بین‌المللی قرآن کریم بود که عمری را در خدمت به آستان مقدس قرآن کریم گذراند، اظهار داشت: ایشان نشان داد که چگونه می‌توان هم قرآن را خواند و هم به آیاتش عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه استاد علامی یک مبلغ واقعی دین بود، افزود: چنانچه در قرآن کریم در مورد پیامبر آمده است: «قَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَئوفٌ رَحیمٌ؛ به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنج‌های شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است». (توبه/128) ایشان هم دارای دغدغه‌هایی بود تا افراد را به سوی قرآن هدایت کند.

این شاگرد زنده‌یاد علامی به توصیه‌های استادش اشاره کرد و گفت: ایشان بارها به ما می‌‌گفت چرا در جلسات قرآن و در فعالیت‌های قرآنی به بحث‌های تربیتی و اخلاقی کمتر توجه می‌شود؟ ایشان به بحث عمل به قرآن توجه جدی داشت و شاگردانش را توصیه می‌کرد که علاوه بر حفظ و قرائت، عمل به قرآن را سرلوحه کارهایشان قرار دهند و چه زیبا خودش به این امر توجه کرد.

وی با بیان اینکه همه کسانی که با ایشان سر و کار داشتند او را متقی، خداترس و عامل به قرآن می‌دانند، افزود: از دغدغه‌های دیگر ایشان این بود که در بحث آموزش قرآن می‌بایست به تمام جوانب از جمله قرائت، مفاهیم، تفسیر و اخلاق توجه کرد و نباید در جلسات تک‌بعدی آموزش داده شود.

شعاعی با اشاره به اینکه استاد علامی احترام خاصی برای اهل قرآن و به ویژه برای استادش، مرحوم استاد رنجبر قائل بود و این موضوع را به همه شاگردانش یادآوری می‌کرد، گفت: تعامل هر چه بیشتر جامعه قرآنی و رشد جایگاه قرآنیان در جامعه همواره از دغدغه‌‌های ایشان بود.

وی رعایت نظم در امور قرآنی را یکی دیگر از ویژگی‌های زنده‌یاد علامی عنوان کرد و افزود: استاد علامی قاری واقعی، عامل به قرآن  و متأثر از معارف والای این امانت الهی بود؛ توجه ایشان به نسل جوان، جدیت در امر آموزش قرآن کریم با توجه به اینکه مدت‌ها مشکل قلبی داشتند، توصیه به تدبر در قران کریم، مهربانی، اخلاص و تقوی از ویژگی‌های این مرد الهی بود.

شعاعی خاطر نشان کرد: اهتمام ایشان به تعلیم قرآن یادآور حدیث گرانبهای امام صادق(ع) بود که فرمودند: «شایسته است مؤمن نمیرد مگر این که در حال یادگیری یا یاد دادن قرآن باشد». روحش شاد، یادش گرامی و راهش پُر رهرو باد.

به گزارش فارس ابوالفضل علامی استاد قرآن کریم 16 آذرماه سال 1394 به دلیل سکته قلبی در 57 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

http://fna.ir/CL2WPB


ویدیو مرتبط :
در خاطرم شد زنده یاد فاطمیون یاد شلمچه یاد فکه یادمجنون