سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



براي اينکه فرزندتان «راز خانوادگي» را فاش نکند، چه کنيد؟


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.11 - 08:50

براي اينکه فرزندتان «راز خانوادگي» را فاش نکند، چه کنيد؟

ايران بانو/ براي همه والدين پيش آمده که از دست فرزند خود به خاطر حرف‌هايي که نبايد مي‌گفت! عصباني هستند
ولي چه کسي به کودک توضيح داده که نبايد اين حرف را در جاي ديگري بزند؟ مثلا ما از
فرزندمان مي‌خواهيم آدرس، شماره تلفن، اسم والدين و... را بداند تا در مواقع اضطراري اطلاعاتش کافي باشد ولي اگر همين کودک سه، چهار ساله اين اطلاعات را براي شخص غريبه‌اي بازگو کند او را به‌شدت مورد شماتت قرار مي‌دهيم. راهکاري‌هاي زير جهت رفع اين مشکل ارائه مي‌شود:
به فرزندتان آموزش دهيد هنگام رويارويي با موقعيت خطرناک و اضطراري نبايد به اشخاص غريبه‌اي که خواهان دريافت اطلاعات خانوادگي‌اش هستند، اعتماد کند و اسرار خانوادگي را براي آنها فاش کند. البته کودکان کم سن و سال در شناخت افراد دچار مشکل و در مواقع لزوم گيج و سردرگم مي‌‌شوند که آيا بايد به آن شخص اعتماد کنند يا نه؟
آموزش به هر کسي به‌ويژه بچه‌ها براي کارهايي که نبايد انجام دهند دردسرساز است زيرا ضمير ناخودآگاه کلمات منفي مانند «نکن و نگو» را نمي‌تواند تجزيه و تحليل کند لذا براي آموزش هرگز از افعال منفي استفاده نکنيد به‌عنوان مثال به فرزندتان بگوييد:
«اگر کسي راجع به خانواده‌ات از تو سؤال کرد و تو در موقعيت خطرناکي بودي به او بگو از مامان و بابام بپرسيد.»
پيوسته عزت نفس و خودباوري فرزندتان را تقويت کنيد. بعضي اوقات فرزندتان را به خاطر آنچه به‌خوبي يادگرفته يا در آن توانمند است تحسين کنيد، اگر کودک احساس امنيت شخصي کند و در عين حال تحت آموزش نيز قرار بگيرد هرگز خطاهاي عمدي نمي‌کند.
به کودک در شناخت حد و مرزها کمک کنيد. به او تفهيم کنيد در چه مواقعي و به چه کساني مي‌تواند رازهاي خانوادگي را بگويد، زيرا در تحقيقي که در سال‌2002 در بريتانيا روي کودکان گمشده انجام گرفت مشخص شد درصد بسياري از آنها حتي حاضر نيستند در مقابل قانون و پليس نيز به بيان اطلاعات خانوادگي بپردازند.
نقش بازي را در آموزش و تفهيم اطلاعات جدي بگيريد. در حين بازي با آرامش به او اطلاعات بدهيد ولي هرگز او را با «بايدها و نبايدهايتان» نترسانيد. زيرا کلمات و جملات منفي برخلاف آنچه فکر مي‌کنيد به‌زودي از ذهن بچه‌ها پاک نمي‌شود.
به فرزندتان اعتماد داشته باشيد. از جملات منفي مانند من مطمئنم که تو نمي‌تواني جلوي زبانت را نگه داري يا عادت کردي حرف نسنجيده بزني و... استفاده نکنيد.
سنجيدگي رفتار فرزندتان را باور کنيد و به او گوشزد کنيد من مي‌دانم و يقين دارم که تو بسيار باهوش هستي و مي‌تواني در مواقع اضطراري بسيار خوب رفتار کني، همواره به ياد داشته باشيد هرگز از ترس اينکه کودکتان اطلاعات خانوادگي را فاش نکند او را در فقر اطلاعاتي نگاه نداريد بلکه همواره در نظر داشته باشيد که شرايط غيرقابل پيش‌بيني و اضطراري نيز وجود دارد

نظر شما


ویدیو مرتبط :
فاش شدن راز فراستی