فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شعر و ادب در فرهنگ ملل جایگاه والایی دارد


'محمد محمدپور' روز یکشنبه در آغاز فعالیت خود در دیدار با استاد علی نظمی تبریزی شاعر پیشکسوت تبریزی، اظهار کرد : دامنه ی گسترده ادبیات به حدی است که هر قوم و ملتی و هر شخصی را با فرهنگ های مختلفی که دارند ، به نوعی دربر می گیرد .
وی افزود: شعر و ادب، در واقع بیان هنرمندانه ی مفاهیم ذهنی و احساس های درونی و اندیشه های بشری است که در قالبی گیرا و تاثیرگذار مردم را به سوی خود جذب می کند و با زندگی عجین می شود .
محمدپور گفت: فرهنگ پایه و اساس زندگی انسان ها است و روابط میان انسان ها را تنظیم می کند و در این میان شعر و ادب نیز از جمله شاخص های فرهنگ محسوب می شود .
وی افزود: ادبیات و شعر آئینه تمام نمای هویت فرهنگ هر ملتی است و شعرا و نویسندگان به مدد هنر خویش ابعاد مختلف فرهنگ آن مرز و بوم را به تصویر کشیده اند و این صاحبان سخن توانسته‌اند با شکوه کلام و شعر پرانسجام، فرهنگ و ادب این مرز و بوم را غنا بخشند .
محمدپور گفت: ادبیات یک 'ثروت ملی' است و این ثروت عظیم و سرمایه ملی، پشتوانه تاریخی و فرهنگی ماست و باید از آن محافظت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: استاد نظمی قریب هشت دهه در فضای فرهنگی و شعری تبریز حضور موثر داشته و از جمله معدود کسانی است که در غزلسرایی از سعدی الهام گرفته است.
وی گرامی داشتن نام و یاد بزرگان و مفاخر، و ارج نهادن به آنان را تجلیل از فرهنگ و فرهنگسازان عنوان کرد و حضور استاد نظمی تبریزی در عرصه شعر و ادب را فرصتی مغتنم برای اصحاب فرهنگ و ادب و علاقمندان به شعر برشمرد.
3093/518

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حجة الاسلام بهبهانی - جایگاه ادب