فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هنر یعنی شناختن سرزمین‌مان «ایران»/ هنر تنها به معنای شعر و موسیقی و تئاتر نیست


به گزارش خبرگزاری فارس متن پیام این هنرمند برجسته به شرح زیر است:هرچند که پیام دادن برای یک رویداد یا اتفاق مهم از آدم های مهم برمی آید و من خود را شایسته آن نمی دانم، اما به دانش آموزانی که برای شرکت در مسابقه نور ابن هیثم فیلم می سازند، توصیه می کنم گذشته خود را بشناسند و بدانند که گذشتگان‌شان در عرصه ادبیات همچون مولانا، فردوسی، خاقانی و... یا شخصیت هایی علمی همچون ابن هیثم، ابوعلی سینا، زکریای رازی، جابر بن حیان و... که بوده اند و چه کرده اند و چه تاثیری بر تاریخ علمی کشورمان گذاشته اند. بنابراین لازم است آن ها این بزرگان را بشناسند، نقش بی بدیل دانشمندان مسلمان را درک کنند و بعد زندگی شان را به داستان و فیلمنامه و بعد از آن نمایش، فیلم یا سریال تبدیل کنند.

ما هم وظیفه داریم برای انواع هنرهای نمایشی به ویژه سینما ارزش قائل باشیم و فرصت بدهیم آن هایی که دغدغه فرهنگی دارند و نه آن هایی که به دلیل وجود بعضی روابط سراغ فیلمسازی می روند، درباره مفاخر و مشاهیر ایران و اسلام آثاری تولید کنند. بزرگان کشورمان نیز همواره بر دانستن تاکید کرده اند. برای مثال مولانا شاعر برجسته کشورمان برای اولین بار از عطار نیشابوری تاثیر پذیرفت و وقتی به ترکیه رفت و در آن کشور اقامت گزید هم همچنان خود را از دانستن و مکاشفه و تحقیق مبری ندانست و پیوسته کوشید تا درباره نویسندگان و شاعران برجسته دنیا بداند و بخواند. همین موضوع او را به یک چهره جهانی تبدیل کرد. خدمت کردن به کشور چنین معنایی دارد. نوجوانان و دانش آموزان ما باید در عرصه های فرهنگی همچون تئاتر و سینما به شناخت بهتر شخصیت های علمی روی بیاورند. فیلمسازان هم باید از  متخصصان و اهالی فن کمک بگیرند نه صرفا سرمایه گذارانی که درکی از هنر ندارند و به واسطه ثروتشان به این حوزه وارد می شوند.  

من همچنین به نوجوانان و دانش آموزان می گویم که هنر تنها به معنای شعر و موسیقی و تئاتر نیست. هنر به معنای شناخت سرزمین مان و چهره های برجسته آن است. امیدوارم که دانش آموزان فیلمساز در این مسابقه موفق و پیروز باشند و باز هم درباره تاریخ علم و دانش کشورشان فیلم بسازند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
هنر استاد مسلم موسیقی ایران و جهان